Snelstartbalk ala XP in Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

redindy

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2006
Berichten
97
Zoals je misschien opgevallen is, is er in Windows 7 geen Snelstart (Quick Launch) werkbalk meer in de taakbalk.
Het is veel mensen nog niet gelukt om deze optie terug te vinden in Windows 7.
Microsoft heeft ons het er ook niet makkelijk op gemaakt.

Via dit stappenplan is de Snelstartbalk van Windows XP en Vista gewoon weer tevoorschijn te toveren!

Stap 1
Klik ergens in het midden op de taakbalk met de rechter muisknop en navigeer naar: Werkbalken > Nieuwe Werkbalk... Hierna opent er een nieuw venster.

Stap 2
Klik met de muis onderaan dit venster op het invoerveld waar 'Map:' voorstaat. Kopieër in dit veld de volgende waarde:

%userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

Stap 3
Klik op de knop 'Map Selecteren'.

Stap 4
Je hebt nu de Snelstartbalk weer terug (zie rechts in de taakbalk). Klik op de >> om je Snelstart icoonen te bekijken.


Extra
In de vorige versies van Windows waren we gewend dat de Snelstartbalk links op de taakbalk stond. Om dit te veranderen kun je de volgende stappen nog volgen.

Stap 5
Klik met de rechtermuisknop ergens op de taakbalk en zorg dat het vinkje voor 'Taakbalk vergrendelen' weg is.

Stap 6
Sleep de Snelstartbalk helemaal naar links (tot naast de 'Start' knop) en laat hem vervolgens weer los.

Stap 7
Als alles goed is gegaan staat de Snelstartbalk nu links. Vergeet niet de taakbalk weer te vergrendelen (omgekeerde van stap 5) zodat de Snelstartbalk ook daadwerkelijk links blijft.

Stap 8
Ga nu naar je thema's toe en kies onder Mijn Thema's het betreffende thema en doe met de rechtermuisknop Thema opslaan gevolgd door een naam. Nu blijft alles goed bewaard
 
Snelstarten is aangepast in het "vastmaken" aan de taakbalk. Zo heb je ook snelstarten weer terug.
 
Snelstarten is aangepast in het "vastmaken" aan de taakbalk. Zo heb je ook snelstarten weer terug.

Dat klopt inderdaad maar de pictogrammen staan bij die balk verder uitelkaar en ik ervaar het als minder overzichtelijk.
Mijn 'snelstartbalk' ziet er nu uit zoals in de bijlage.
De pictogrammen netjes naast elkaar en links de geopende applicatie.

RI.
 

Bijlagen

  • Snelstart.jpg
    Snelstart.jpg
    46,6 KB · Weergaven: 62
Ver uit elkaar, hangt af of je de iconen groot of klein laat weergeven.:)

attachment.php


Zelf vind ik dit lekkerder werken, gezien op die plek ook meteen het programma geopend wordt.
 

Bijlagen

  • Taakbalk..jpg
    Taakbalk..jpg
    2,7 KB · Weergaven: 93
Laatst bewerkt:
Dit was nou weer 'ns precies het antwoord op mijn vraag, bedankt mensen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan