Snelstartbalk: icons veranderen steeds van volgorde

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Sinds eergisteren veranderen de icons op mijn snelstartbalk steeds van volgorde. Elke keer als ik opnieuw opstart vind ik als vanouds in mijn eigen volgorde:
Bureaublad weergeven
Outlook Express
Internet Explorer
Word
- en nog een paar,
maar vervolgens komen dan de resterende ± 30 items in alfabetische volgorde. Ik kon ze jarenlang in mijn eigen volgorde zetten maar dat wil nu opeens niet meer, of beter wordt dus bij heropstarten weer ongedaan gemaakt. Wat kan ik hiertegen doen?

Heeft het misschien iets met de installatie van ethernetkaart te maken? Lijkt me toch erg onwaarschijnlijk?

Alvast bedankt voor je antwoord,
Ingmar

Ik vind er op internet ook een vraag over:

http://www.softwaretipsandtricks.co...oolbar-moving-rearranging-reboot-xp-home.html

Maar geen oplossing daar helaas.

Ik zie wel dat op het moment dat die ethernetkaart er bij is gekomen (en nieuwe LAN-verbinding met internet) er in de map
C:\Documents and Settings\Ingmar\Application Data\Microsoft\Internet Explorer een bestand Desktop.htt is gemaakt of bij gekomen. Zou het daaraan liggen? Kan ik dat bestand zomaar verwijderen?

De oplossing van http://www.kellys-korner-xp.com/xp_qr.htm helpt ook niet veel:
Quick Launch - Icons (Arrange)
Right click the Quick Launch tool bar and choose Open Folder. Right click in the right pane and choose Arrange Icons by.

want je moet dan weer een ander ordeningsprincipe kiezen (grootte, ouderdom etc.) en het ordeningsprincipe "zoals ik ze de laatste keer heb neergezet" staat daar niet bij.

Laatst bewerkt:
Bedankt Boeing737,
Heb je ervaring met die items van Kelly's Korner, is het vertrouwd?
I.

De oplossingen van Kelly's Korner en dan speciaal dit soort registeraanpassingen zijn verantwoord en worden veel gebruikt. :)

Het werkt! Nogmaals bedankt Boeing737.

(Enig idee trouwens hoe dit soort dingen werken? Ik kreeg een nieuwe internetverbinding (met i.p.v. usb-modem nu modem op nieuwe ethernetkaart), heb niets nieuws geïnstalleerd, alleen heeft WindowsXP die nieuwe ethernetkaart geïnstalleerd. En vervolgens doen een aantal kleinigheden gek (zoals die snelstartbalk en een steeds terugkerende taalbalk) en moet ik mijn printer en scanner opnieuw installeren .... Maar misschien moet ik me dit helemaal niet afvragen. :) )

(Enig idee trouwens hoe dit soort dingen werken? Ik kreeg een nieuwe internetverbinding (met i.p.v. usb-modem nu modem op nieuwe ethernetkaart), heb niets nieuws geïnstalleerd, alleen heeft WindowsXP die nieuwe ethernetkaart geïnstalleerd. En vervolgens doen een aantal kleinigheden gek (zoals die snelstartbalk en een steeds terugkerende taalbalk) en moet ik mijn printer en scanner opnieuw installeren .... Maar misschien moet ik me dit helemaal niet afvragen. :) )
Sorry, ik was even druk op een andere plek. :(

Er valt zo niet veel over te zeggen. Zijn je printer en scanner ook via een USB-poort aangesloten? Heb je al in Systeem, Hardware, Apparaatbeheer gekeken of er ergens gele of rode icoontjes staan voor bijvoorbeeld één of meerdere USB-hubs? Soms helpt het om de chipset-controllers opnieuw te installeren. Die sturen o.a. je USB-hubs aan. Bij de betere PC's heb je die controllers meegekregen op een CD met drivers voor je moederbord. Meestal kun je ze ook downloaden van de site van je PC-fabrikant (als het een merk PC is) of anders van de site van de fabrikant van je moederbord.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan