snelstartbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

moeras

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
mijn snelstartbalk is op onverklaarbare wijze verdwenen, ik heb in eerdere berichten wel gelezen dat dat opgelost kan worden, maar de manier waarop was voor mij niet erg doorzichtig (helemaal niet dus), is er iemand die weet hoe ik dit probleem op een eenvoudige wijze kan verhelpen.

zal je eeuwig dankbaar zijn.

rechts klik op een leeg stuk van je taakbalk dan werkbalken en snelstarten aan vinken

zie geen antwoord van gezina wat er volgens de mail zou moeten zijn

1: start eerst op in veilige modus.
2: open het register (start->uitvoeren->'regedit' typen)
3: zoek (ctrl + F) naar 'wsaupdater' (of blader naar 'HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon') en zoek de waarde voor 'Userinit'
Deze waarde zou moeten '%system32%\wsaupdater.exe' zijn
4: dubbelklik op 'Userinit' en verander '%system32%\wsaupdater.exe' naar 'C:\Windows\System32\userinit.exe,' (zoals Pluimpje zei, komma niet vergeten)

Ok, en nu die wsaupdater.exe verwijderen:

5: Staat 'extensies voor bekende bestandstypen verbergen' uit? Check in Start -> instellingen -> configuratiescherm -> Mapopties -> tabblad Weergave: 'extensies voor bekende bestandstypen verbergen' moet uitgevinkt staan. Nu je daar toch bent, zet je ook onderaan 'verborgen bestanden en mappen weergeven' aan.

6: ga nu naar 'C:\Windows\System32'
zoek naar het bestand 'wsaupdater.exe'
selecteer het klik met gepast genoegen op de delete-toets.

7: Start de computer opnieuw op

Oplossing 2:

Verwijder na de herstart, bij voorkeur in de veilige mode, dit bestand.

Als bekende bestandstypen verbergen ingeschakeld staat moet je eerst dit even doen:
Start > instellingen > configuratiescherm > Mapopties > tabblad Weergave > klik "verborgen bestanden en mappen weergeven" en verwijder het vinkje bij Extensies voor bekende bestandstypen verbergen. > OK
VERWIJDER - C:\Windows\System32\wsaupdater.exe

Eerdere bericht ging helmaal mis! Anyway, zou onderstaande aan de hand kunnen zijn?

klik met de rechter muistoets op de taakbalk
er verschijnt nu een menu met als 1 na laatste keuze: taakbalk vergrendelen
als hier een vinkje staat, haal je dat weg.
bovenin het menu staat de keuze: werkbalken
kies dit en in het tweede menu kies je de optie: snel starten
de taakblak snel starten moet nu verschijnen naast de start-knop
als het allemaal goed werkt kun je vervolgens weer het vinkje bij taakbalk
vergrendelen aanzetten

geeske sorry maar dat werkt helaas niet.

bertus, ik heb geen wsaupdater.exe in windows\system32 heb ook nog even gezocht maar dat bestand komt op de c: schijf niet voor, jouw oplossing had ik ook al gelezen ergens anders, maar stuitte toen op hetzelfde probleem.

toch allemaal hardstikke bedankt, ik kan ook wel leven zonder snelstartbalk.

eventueel kan ik windows xp eroverheen installeren.

Systeemherstel zou nog een optie kunnen zijn als het probleem sindskort voorkomt. Tip van Jozo zou ook nog kunnen. Die komt van Kelly's Korner en zijn veilig.

Kelly-bestandjes installeren: Het regbestand op je bureaublad zetten, erop dubbelklikken en met ja antwoorden als gevraagd wordt of de inhoud aan het register moet worden toegevoegd. Computer wel even opnieuw opstarten. (copyright @ Ikself)

Als je AV gaat piepen, geef dan 1x toestemming.

Laatst bewerkt:
geeske had dit programmaatje ook al ergens gevonden maar ook dat werkt niet zegt path not found. wist ik al maar ik wou het toch nog een keer proberen.

anyway bedankt.

hoera

geeske,

het is ongeloofelijk (niet goed gespeld geloof ik) maar het simpele intikken bij start run van

IE4UINIT.EXE

creeerde (ook niet goed gespeld) de werkbalk direct na dan weer het aanvinken van taakbalk werkbalken snel starten.

ongelofelijk

ik blijf je eeuwig dankbaar (niet zo lang dus want ik ben al aardig op leeftijd)

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :love: :D :D :D :love: :D :D :D :D

moeras zei:
geeske,

het is ongeloofelijk (niet goed gespeld geloof ik) maar het simpele intikken bij start run van

IE4UINIT.EXE

creeerde (ook niet goed gespeld) de werkbalk direct na dan weer het aanvinken van taakbalk werkbalken snel starten.

ongelofelijk

ik blijf je eeuwig dankbaar (niet zo lang dus want ik ben al aardig op leeftijd)

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :love: :D :D :D :love: :D :D :D :D
Kijk, dat zijn nog eens leuke berichten. Eeuwig dankbaar kan wel want deze dame is Oma. :D :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan