Snelste systeem ? Wie weet het ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacShag

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2002
Ik heb nu een P4 2,0 Ghz met ruim 700 MB geheugen. Wil eigenlijk een nieuwe kopen en vraag me af wat nu het snelste van he snelste is.

Mijn blik was gevallen op de :

Pentium4 3Ghz met 512 KB cache 533 FSB processor
Shuttle Ab48N FSB 533 mobo
Rimm pc1066 512 MB 533 Mhz geheugen

(de rest van de hardware heb ik al)

Waar staat dat FSB voor. Is dit sneller dan (ik noem maar iets) Dimm geheugen?
De Xeon van Pentium is nog sneller dan de P4 of zit er een nieuw addertje onder het gras ?

Snel systeem.

Je beschrijft een snel systeem ja.

Maar je geeft aan dat je de rest van de hardware al bezit.

Ik vraag me dan af welke hardware?

Je systeem zal zo snel zijn als de zwakste schakel, dwz. je Videokaart, je harde schijfjes etc. zullen ook mee moeten met je nieuwe configuratie.

De "oude" hardware die je al hebt zal een remmende factor worden als je niet tenminste nu al beschikt over een serial ATA harddisk, U/160 SCSI of fatsoenlijke RAID opstelling.

Met name mbt. games is de videokaart nog belangrijker dan de CPU.

Ik zou eens goed nadenken wat nu je prioriteiten zijn mbt. je systeem, wil je nu zo snel mogelijk gamen of is bv. videobewerking het belangrijkst ?

Een Xeon CPU is interessant indien je bv. een server gebruikt. (de Xeon heeft overigens wel last van concurentie van AMD en niet zo'n beetje)

Maar als geld geen rol speelt... ;)....

Vervang dan alles.

Suc6

Heb een ATI Radeon 9100 128 MB en een SB Audigy, dus ik geloof dat die Hardware mijn pc niet zo veel langzamer zal maken. Verder een DVD+R Philips en een LiteOn 48x24x48 brander plus een Maxtor HD 7200 rpm van 80 GB

Snel systeem.

Het gaat erom waar je prioriteiten liggen.

Indien je het systeem wil upgraden met de huidige videokaart en harde schijf dan ben ik weinig onder de indruk.

Zowel in games als met videobewerking zullen juist je videokaart en harde schijf de bottleneck zijn.

Je systeem zal razendsnel de berekeningen kunnen uitvoeren die nodig zijn voor je opdracht maar zal worden gehinderd door je videokaart en de schijf.

Ik zeg niet dat je huidige hardware bagger is (integendeel) maar ik zou eerder een kosten baten analyse maken.

Met name op de cpu is te bezuinigen indien je je systeem gaat upgraden.

De CPU is op een snelheid van 2,4 GHz. niet de beperkende factor, de rest van je systeem (MUV. het geugen) is dat wel.

Suc6

Geheugen is toch ook niet weinig geloof ik ?

Dus als ik het goed begrijp zal mijn pjoetertje niet veel sneller worden dan die nu al is wanneer ik de processor vervang door een 3,0 Ghz ipv een 2,0 Ghz ?

Snel systeem.

Dus als ik het goed begrijp zal mijn pjoetertje niet veel sneller worden dan die nu al is wanneer ik de processor vervang door een 3,0 Ghz ipv een 2,0 Ghz ?

Nee je begrijpt me niet.

Je systeem zal wel sneller worden maar aangezien de 3 liter CPU van Intel momenteel nog steeds erg duur is zou ik mijn centen uitgeven aan hardware die echt merkbaar je systeem zullen versnellen.

Ik bedoel daarmee dat je niet perse een 3 liter CPU hoeft te kopen maar genoeg hebt aan bv. een 2,6 Ghz. CPU , daarbij een snellere videokaart koopt en een snellere schijf opstelling kiest.

Het geld dat je bespaard op de cpu kun je in andere hardware steken die je systeem zo optimaal mogelijk laat profiteren van de nieuwe CPU en het idd. voldoende en supersnelle geheugen dat je beschreef.

Ik kan natuurlijk ook niet in je beurs kijken maar een snel systeem bouwen is niet slechts afhankelijk van de cpu en het geheugen.

Alle andere hardware in je pc bepalen mede hoe snel je systeem uiteindelijk zal worden.

Suc6

Aan MacShag: als je echt het snelste systeem ter wereld wilt zien moet je eens op de volgende link klikken. (staat bij ons op de zolder ;))
Je moet eens kijken naar de stats qua memory of data speed en eens naar de foto's...

http://www.es.jamstec.go.jp/esc/eng/ES/performance.html

't is niet echt in de lijn waar ge over bezig zijt, maar het antwoord wel op de titel :)

Je hebt nu een pentium 4 3 gigahertz met een fsb. van 800 mhz.....

dat is zonde. Je kunt dat geld veel beter besteden.

mm ik zo een asus p4c800 deluxe mobo nemen
en dan natuurlijk de p4 3.06 ghz en het ddr geheugen
en een s/ata hardisk nemen
en als je echt het snelste van het snelste wil nemen
een ati radeon 9800 pro voor de games

mvg coen

Laatst bewerkt:
Ik zou als je lekker snel wilt booten eens kijken naar een U320 SCSI HDD...:cool:

SCSI presteert nog altijd beter dan S/ATA:)

Geplaatst door meelman
dat is zonde. Je kunt dat geld veel beter besteden.

Nouja, als je een pentium 4 3gigahertz met 800 mhz fsb neemt... En hyperthreating heb je wel een van de beste cpu's in huis gehaalt...

Doe mij maar een dual Xeon hoor... maar dat is inderdaad niet iets voor thuisgebruik. Hoewel ik persoonlijk een poephekel heb aan hyperthreating...:evil:

Hekel

Doe mij maar een dual Xeon hoor... maar dat is inderdaad niet iets voor thuisgebruik. Hoewel ik persoonlijk een poephekel heb aan hyperthreating...

Een beetje offtopic misschien maar waarom dan ?

Grtz.

Ik vind het gewoon 1 grote nepperij. :p
2 Virtuele CPU's I.P.V. 1 echte lijkt mij gewoon voor geen meter werken, ik heb liever 2 echte die wat minder snel zijn, dan 1 supersnelle die doet alsof-ie beter is...:(

Geplaatst door toetje33

Nouja, als je een pentium 4 3gigahertz met 800 mhz fsb neemt... En hyperthreating heb je wel een van de beste cpu's in huis gehaalt...
ja, maar wel icm een Radeon 8500. En dat is erg zonde. Kun je beter wat centje besparen op de CPU en die in een mooie graka steken.

Al ligt het er natuurlijk aan wat je met het systeem wil doen
Ik vind het gewoon 1 grote nepperij.
2 Virtuele CPU's I.P.V. 1 echte lijkt mij gewoon voor geen meter werken, ik heb liever 2 echte die wat minder snel zijn, dan 1 supersnelle die doet alsof-ie beter is...
Het werkt ècht. Ik weet niet of het ook de meerpijs waard is, maar het werkt wel.

P IV 3.2 GHz / 800 FSB en HT
Asus P4C800 Deluxe
2x 256 MB PC3200 DDR-SDRAM
2x WD Raptor 10.000 rpm 8 MB cache in S-ATA RAID-0
ATi Radeon 9800 Pro

Begin alvast maar een geschikte bank te zoeken om te overvallen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan