Snelste wisselslag estafette

Status
Niet open voor verdere reacties.

basneeleman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2012
Ik ben bezig om voor zwemmen een scriptje te schrijven dat zou moeten kunnen laten zien wat de snelste opstelling is voor wisselslag estafette.
Ik heb dan dus 4 zwemmers en weer 4 bijbehorende tijden en moet daaruit de beste opstelling bepalen. Heel veel verstand van php heb ik niet.
Is er een mogelijkheid om dit anders te doen dan simpel weg alle 24 mogelijkheden op te tellen en daar de snelste weer uit te kiezen?

Alsvast bedankt

Waarom wil je dit met php doen? In welk formaat heb je de zwemtijden en de de zwemmers?
Ik heb dit zelf jaren geleden in Excel gemaakt en gewoon met de botte bijl gewerkt. Praktisch gezien alle combinaties narekenen en de snelste bewaren. Tegenwoordig heeft de hupswim module van hupsoft dit ingebouwd. Kwestie van de database vullen en up to date houden en de software doet het werk.

Ron

Ik moest iets in php progameren voor informatica, en toen bedacht ik dit :), de bedoeling is gewoon dat het door zwemmers zelf kan worden ingevuld in een formuliertje.

Mooie oefening. Alle tijden omrekenen naar seconden en dan inderdaad 24 keer een optelling en dan de snelste kiezen. Scheelt dat je uitgaat van 4 zwemmers. Je zou ook van meer zwemmers uit kunnen gaan en dan de snelste combinatie zoeken.

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan