sneltoets aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saartje

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2002
Hallo :)

Binnen Firefox ben ik gewend de zoekfunctie te gebruiken met behulp van CTRL+F. Dat kan ook met de enkele aanhalingsteken ' als je daar twee keer op klikt, net zoals met de forward slash /

Nu stoort mij dat bij het typen, omdat ik soms twee keer de enkele apostrof gebruik in plaats van meteen de dubbele apostrof "
Ik wil deze sneltoetsen om te zoeken uitschakelen. Dan wil ik dus alleen CTRL+F gebruiken om te zoeken binnen Firefox.

Ik heb via Google gezocht en ook hier op het forum, maar ik kan het niet vinden. Misschien dat ik er overheen kijkt.
Nu weet ik dat je wijzigingen met about:config kunt doorvoeren. Kan daar ook de sneltoetsen van het zoeken in Firefox aanpassen?

Alvast bedankt.

Download en installeer deze extension in Firefox.
Uit de informatie van de bijbehorende webpagina:
SEARCHHOTKEYS: An extension for Firefox that lets you modify or disable the keys that open the findbar. Usually these keys are ' (for search only in links) and / (for normal search). These keys can be not handy, also because of the bug #258285.
This extension sets as default the key | (for search only in links) and ^ (for normal search).
You can change these settings with the following two preferences:
user_pref("searchkeys.link.key", 03x);
user_pref("searchkeys.find.key", 03x);
where 03x is the ascii code of the key you like for the action.
You can also disable at all the feature, with this preferences:
user_pref("searchkeys.disable.all", true);

Oftewel: Na installatie van de extension about:config doen en filteren op searchkeys en dan dat disable.all op True zetten.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
is het ook mogelijk om met die extension een sneltoets in te stellen om van tabblad te verwisselen, net zoals bij opera is?
of is er gewoon een instelling die je kan veranderen om dat voor elkaar te krijgen

Lijkt me toch duidelijk dat je dat niet met déze extension kunt regelen, omdat die zich uitsluitend bezighoudt met sneltoetsen van zoeken.

Beter dus dat je daar een aparte vraag over stelt zónder het vermelden van de extension in deze discussiedraad.

Overigens zijn er 2 manieren die ik ken:
Ctrl-PgUp en Ctrl-PgDown
Ctrl-Tab en Ctrl-Shift-Tab

Tijs.

Laatst bewerkt:
ctrl + f

Ik heb onlangs firefox zo ingesteld dat hij opende met ctrl+f. Bij het terugzetten van een image ben ik die instelling kwijt geraakt.
Ik zoek nu naar die instelling maar kan de truc niet meer vinden. Bij het help mijforum lees ik iets van searchhotkey als add-on.
Ik kan die add-on wel installeren maar de optie knop werkt niet. Kan iemand mij wegwijs maken hoe ctrl+f weer terug te krijgen.
Ik heb firefox 3.6.3. en windows 7.

@bekend2: Dit heeft niets met sneltoetsen in Firefox te maken, want het gaat je blijkbaar om het openen van Firefox via een sneltoets.

Een manier is om een snelkoppeling te maken op je bureaublad, die laten verwijzen naar firefox.exe (even naar toe bladeren).
Dan de eigenschappen van de nieuwe snelkoppeling opvragen en dan kun je bij Sneltoets aangeven welke toetscombinatie de snelkoppeling moet aanroepen (en daarmee uiteindelijk Firefox).
Ik weet overigens niet of de sneltoets Ctrl-F beschikbaar is (ik vermoed dat Ctrl-Alt-F wél beschikbaar is), maar dat merk je vanzelf wel bij het instellen van de sneltoets.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan