Sneltoets configuratiescherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

H4rdje

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
Is er iemand die mij kan zeggen wat de sneltoets is voor het oproepen van het configuratiescherm?
Bedankt,

:)

er bestaat geen sneltoets voor het configuratiescherm. Hopelijk ben je wat met het onderstaande (heb ik gezocht met google) en anders kan je een sneltoets maken met een of ander programma.

7 Sneller naar Configuratiescherm

Wilt u naar een van de onderdelen uit het configuratiescherm, dan is er vaak een snellere manier dan de standaard route via "Start", "Instellingen", "Configuratiescherm".
Bijv. het beeldscherm:
Klik met de rechtermuisknop op een leeg gedeelte van het Bureaublad en klik op "Eigenschappen".
Bijv. Netwerk:
Houdt de Alt-toets ingedrukt en dubbelklik op "Netwerkomgeving".
Bijv. Systeem:
Houdt de Alt-toets ingedrukt en dubbelklik op "Deze Computer".

Een andere mogelijkheid is het maken van een snelkoppeling van het gehele Configuratiescherm op het Bureaublad zodat alle onderdelen onder handbereik zijn.
1 Dubbelklik op "Deze Computer".
2 Klik met de rechtermuisknop op "Configuratiescherm".
3 Kies voor "Snelkoppeling maken".
4 Bevestig de volgende vraag met "Ja".
Als het goed is gegaan staat er nu een snelkoppeling naar het "Configuratiescherm" op het Bureaublad.

Misschien vind je dit wel iets :)

Plak de onderstaande code in kladblok en sla het op als Conf-scherm.reg naar je bureaublad.. Als je het reg bestand dubbelklikt en zo aan het register toevoegt zal bij elk bestand, map, startknop of Deze Computer met een rechtsklik Conf-scherm staan en hoef je maar te klikken..

Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\Conf-scherm]

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\Conf-scherm\Command]
@="control.exe"

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\Conf-scherm]

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\Conf-scherm\Command]
@="control.exe"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\shell\Conf-scherm]

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\shell\Conf-scherm\Command]
@="control.exe"

http://www.wacug.org/kbshtcts.pdf#search="kbshtcts.pdf"

Je kan natuurlijk wel via bureaublad je eigen sneltoets maken naar de snelkoppeling.. Eigenschappen sneltoets ctrl + Alt + Letter

Laatst bewerkt:
Ik heb me wat verkeerd uitgedrukt, ik bedoel eigenlijk of het mogelijk is om via START--> RUN--> een combinatie in te geven die het configuratiescherm opent?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan