• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sneltoets einde werkblad ....

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanveelen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Hoi,

Ik weet dat er een sneltoets-combinatie is om direct naar de laatste cel 'rechts-onder dus) van een werkblad te gaan.
Bedoel dus niet Ctrl-end, waarmee je naar de laatste cel met inhoud gaat.

In excel 2007 net getest Ctrl Schit End . of met macro
Code:
sub tst
activecell.specialcells(xllastcell).select
end sub
in de macro moeten nog hoofdletters maar deze komen bij het plakken in de editor

In excel 2007 net getest Ctrl Schit End . of met macro
Code:
sub tst
activecell.specialcells(xllastcell).select
end sub
in de macro moeten nog hoofdletters maar deze komen bij het plakken in de editor

Tja, ik zoek dus de 'sneltoets' maar de combi Ctrl-Shift-End is het in elk geval niet.

Dit zal wel werken:

Code:
Sub tst()
    Cells(Rows.Count, Columns.Count).Select
End Sub

Al is de vraag wat je daar in dat hoekje gaat zoeken ;)

Dit zal wel werken:

Code:
Sub tst()
    Cells(Rows.Count, Columns.Count).Select
End Sub

Al is de vraag wat je daar in dat hoekje gaat zoeken ;)

Hoi,

Ja, die werkt, al is het nog steeds die 'sneltoets' niet.
En geloof me, hij is er .....
Wat ik er te zoeken heb?
Al is het maar, dat ik er een spatie in zet, dan kunnen gebruikers geen kolom of rij meer invoegen. Vormpje van 'beveiliging' zeg maar .... ;)

de Ctrl Shift End gaat bij mij telkens naar de kolom waar ik de laatste data heb staan :)
Heb nu ook mijn eigen macro getest en deze gaat ook naar dezelfde cel als Ctrl Shift End
Code:
Sub tst()
ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell).Select
End Sub
De macro van Wigi gaat bij mij naar XFD1048576

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste vanveelen ;)

Heb je al eens geprobeerd met CTRL + pijltje rechts en pijltje onder. (in 1 bewerking)

Groetjes Danny. :thumb:

Beste vanveelen ;)

Heb je al eens geprobeerd met CTRL + pijltje rechts en pijltje onder. (in 1 bewerking)

Dat zijn 2 bewerkingen :D

Belangrijker echter, als je nog data hebt staan in kolom A en/of rij 1 (al dan niet met lege cellen), dan kom je er niet met 1 keer pijltje rechts of omlaag.

Wigi

Beste Wigi ;)

Dat zijn 2 bewerkingen :D

Belangrijker echter, als je nog data hebt staan in kolom A en/of rij 1 (al dan niet met lege cellen), dan kom je er niet met 1 keer pijltje rechts of omlaag.

Wigi

Nee, geen 2 bewerkingen

CTRL + tergelijkertijd pijltje rechts en pijltje onder !!!

Als er nog data staat dan 2x

Laatst bewerkt:
Al is het maar, dat ik er een spatie in zet, dan kunnen gebruikers geen kolom of rij meer invoegen. Vormpje van 'beveiliging' zeg maar .... ;)

Dit lijkt mij een 'dure vorm' van beveiliging.... Door de laatste cel in je sheet te activeren door er data in te zetten, zal Excel dus ook je hele sheet gaan inzetten als 'in gebruik'. Je kan dit zien aan je scrollbars die na het schrijven van data in de laatste cel ineens héél klein worden. Excel reserveert dan voor iedere cel (ook al zijn ze leeg) een klein beetje geheugen.
Ik zou er dus eerder voor kiezen om gewoon gebruik te gaan maken van de beveiligingsfuncties die Excel standaard in het menu heeft hangen.

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan