Sneltoets maken..

Status
Niet open voor verdere reacties.

ventje26

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2005
Berichten
41
Ik heb een nieuw draadloos toetsenbord omdat mijn vorige kapot was....
en op deze zit geen sneltoets om de computer in standby te zetten.
Maar er zitten wel 4 toetsen op waarvan je zelf kunt kiezen of ze een programma of een website openen.

Nu is mijn vraag of ergens op de computer het 'bestand' om de computer in standby te zetten, zodat ik die aan die sneltoets kan toewijzen

BVD,
Erik
 
Je zult toch wel een programmaatje bij je toetsenbord gekregen hebben om de werking van die toetsen aan te passen? Installeer het, indien beschikbaar.

Indien niet, probeer dan Configuratiescherm -> Toetsenbord
Met een beetje mazzel heb je daar een tabblad waar je de functie van die speciale toetsen kunt aanpassen.

Indien je dat tabblad niet beschikbaar hebt, kun je een poging doen met Tweak_UI Je vindt dat programma na installatie terug onder de programmagroep Powertoys for Windows XP. Onder Explorer -> Command Keys vind je hopelijk je toetsen terug, en kun je de werking ervan aanpassen.

Succes,

Tijs.
 
Bedoel het op een andere manier..dat programma heb ik inderdaad:

Screenshot

Maar ik zoek zeg maar het standby 'bestand' zodat ik daarnaar toe kan bladeren en kan instellen..;)
 
Bedoel het op een andere manier..dat programma heb ik inderdaad:

Screenshot

Maar ik zoek zeg maar het standby 'bestand' zodat ik daarnaar toe kan bladeren en kan instellen..;)

Dat bestand heet shutdown.exe, en daarmee kun je je pc herstarten, uitschakelen en in slaapstand zetten, maar niet in standby....
Als je wil weten wat er mogelijk mee is, ga je naar start, uitvoeren, tik je in: cmd klik op ok, op de dos-prompt tik je dan "shutdown /?" (zonder quotes), en je een aantal optionele parameters te zien. shutdown /h staat voor slaapstand, als ik me niet vergis.

Als je echt standby wil hebben moet je op zoek gaan naar een ander programmaatje, smartSD claimt dit te kunnen.
 
Via google heb ik het commando gevonden om, zonder extra programma's, de computer/laptop in standby modus te zetten. Zelf getest, en het werkt.

rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState

Hang dat commando aan de toets, en klaar ben je.

Voor het geval het volledige pad naar rundll32.exe benodigd is, die staat standaard onder C:\windows\system32, dus indien nodig is het volledige pad (als Windows bij jou ook op C:\Windows staat):

C:\windows\system32\rundll32.exe c:\windows\system32\powrprof.dll,SetSuspendState

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan