sneltoets of macro voor tekst

• Onderwerp starter Onderwerp starter han2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Ik vraag me af of er een mogelijkheid is om in Word 2003, voor bepaalde teksten die regelmatig voorkomen, een macro of liever (...want sneller ?....)een sneltoets te maken en zo ja, hoe ik dat aanpak.

Als het voor jezelf is kun je Autotekst fragmenten gebruiken. Deze zijn gekoppeld aan de eerste letters van het fragment bijvoorbeeld. Of, als je ze kunt onthouden, Autocorrectie fragmenten. Ook deze hebben een vervangcode nodig, maar die kun je makkelijk toekennen. Autotekst fragmenten maak je met <Alt>+<F3>. Je kunt dan opgeven welke tekst moet verschijnen die je vervolgens gebruikt om het fragment op te roepen.
Autotekstfragmenten zijn ook te koppelen aan Stijlen, dus je kunt voor Kop1 andere fragmenten definiëren dan voor Kop2.

Michel, heel erg bedankt voor je uitleg ! Het is me gelukt om de betreffende teksten in Autotekst te zetten. Echter nog een vraagje ; Onder AutoTekst staat bv ook "met vriendelijke groet" en "geachte heer/mevrouw". Als ik in word intoets "met" krijg ik automatisch de aanvulling te zien. Ik hoef dan alleen nog maar op enter te drukken en er staat "met vriendelijke groet". Echter bij de teksten die ik zelf heb ingevoerd, gebeurt dit niet ! Wellicht heb ik een instelling niet goed staan ? "Suggesties voor Auto-aanvullen weergeven" staat aangevinkt.

PS
Ik ben er nu achter waarom het niet werkt bij mij ; de twee teksten die ikzelf heb toegevoegd beginnen allebei met hetzelfde woord, nl "hoi".
Is er een mogelijkheid om alsnog die scherminfo te krijgen ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan