Sneltoetsen aanmaken en functies uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

stanley81

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
19
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik gebruik word 2010 en wil een sneltoets maken die gelijk naar het volgende specifieke teken (bijvoorbeeld een *) in de tekst gaat en dat teken moet dan geselecteerd worden.

Zelf kom ik er niet uit. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten
 
Wat bedoel je met 'speciale tekens'? En voldoet de sneltoets <Ctrl>+<f> niet?
 
bijvoorbeeld alt+q dan wordt de eerst volgende * selecteerd.

ctrl+F is geen oplossing want dan moet ik daarna weer aangeven naar wel teken gezocht moet worden en bij word 2010 krijg ik dan ook een hele irritante zijbalk.
 
Je geeft een voorbeeld van één teken; wil je voor allerlei verschillende tekens zo'n sneltoets?
 
één teken is voldoende, maar het * mag wat mij betreft ook vervangen worden door een @, #, $ o.i.d.
 
In Word 2010 krijg je met <Ctrl>+<f> inderdaad iets anders als Zoeken, je krijgt een Navigatie paneel dat gelijk je zoektekst highlight. En dat is iets anders als wat je gewend bent. Maar de 'oude' zoekfunctie zit er gelukkig nog steeds in, en kun je makkelijk via <het Lint Aaanpassen>, <Aaanpassen> en dan Sneltoetsen aanpassen koppelen aan <Ctrl>+<f>. Dat scheelt weer een hoop Word flauwekul :)
Je kunt uiteraard een macro maken die bepaalde tekens opzoekt, en die koppelen aan een sneltoets.
Code:
Sub Sterretje()
    Selection.Find.ClearFormatting
    With Selection.Find
        .Text = "*"
        .Forward = True
    End With
    Selection.Find.Execute
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan