Sneltoetsen in Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

SiemEik

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2009
Hoe kan het toch dat Microsoft steeds z'n eigen briljante ideeën om zeep helpt? Ik gebruik al jaren de Ctrl+Alt-sneltoetsen die je aan snelkoppelingen op het bureaublad kan hangen. Zo start ik vanuit elke situatie razendsnel Word via Ctrl+Alt+W, het kladblok met Ctrl+Alt+K, de rekenmachine met Ctrl+Alt+R of Excel met Ctrl+Alt+X.

Zo gebruik ik Ctrl+Alt+O om Outlook te starten, maar nu heb ik een nieuwe PC met Windows XP (ik doe alles om Vista buiten de deur te houden) en Office 2007 (beroepshalve moet ik met mijn tijd mee gaan) en het lukt me niet om dat in te stellen.

Ik maak netjes via de Verkenner een snelkoppeling aan naar Outlook.exe (dus geen kopie van de snelkoppeling uit het startmenu, want Microsoft vindt dat de eigenschappen van een snelkoppeling naar Outlook het menu "E-mailconfiguratie - Outlook" moet tonen i.p.v. het standaardscherm voor de eigenschappen van een snelkoppeling).

In de eigenschappen van de snelkoppeling geef ik bij "Sneltoets" Ctrl+Alt+O op en druk op OK.

EigenschappenOutlook2007snelkoppeling.jpg

Ctrl+Alt+O wil echter niet werken.:mad:

Iemand enig idee waarom niet?

Hey,

probeer eens een sneltoets te hangen onder Outlook in het start menu..
Niet de E-mail snelkoppeling, maar "Alle programma's\Microsoft Office\Microsoft Office Outlook 2007"
Misschien werkt het daar wel.

Gr,
Mathijs

Er lijkt een vertraging in te zitten

Bedankt Mathijs, dat is ook een idee!

Overigens testte ik het net en toen werkte Ctrl+Alt+O op mijn toewijzing van gisteren. Ik zette de sneltoets toen onder de snelkoppeling in het Start-menu, zoals jij zegt, en verwijderde de snelkoppeling van mijn bureaublad en wat denk je: het werkt NIET ! :confused:

Nu ga ik een tijdje wachten en je zal zien dat hij het opeens gaat doen. Ik heb de indruk dat het wel een half uurtje kan duren, maar ik zal het hier melden.

Groetjes,
Siem

P.S. Het voordeel van de snelkoppelingen in het startmenu is in elk geval dat je niet die Outlook-eigenschappen krijgt. Dit geldt trouwen ook voor MS Access. :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan