Sneltoetsen windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

caroline2359

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2012
Beste,
ik had onlangs voor school de sneltoets alt+225 nodig, maar deze werkt niet.
Eigenlijk geen enkele van die toetsen werkt want ik krijg dan telkens een ander resultaat.

Als ik bijvoorbeeld alt+225 intik dan krijg ik dit: á , ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet oplossen. Ik heb dit probleem waarschijnlijk ook bij het verkeerde onderwerp gepost maar ik vond geen juiste plek hiervoor.

Alvast bedankt,
Caroline

bij azerty heb je naast de m ´ staan met 'alt gr' het haakje aanroepen en erna 'a'

Vermoedelijk heeft dat met Land en taal instellingen te maken. Bij mij staat met een Qwerty-toetsenbord de standaard invoertaal op Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (internationaal).

En hoe doe ik dit voor het Azerty-toetsenbord voor België?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb geen Windows 10. Startknop > typ in zoekvak Land en taal > Openen. Bij tabblad Locatie staat bij mij Nederland onder tabblad Toetsenborden en talen Standaardinvoertaal dat weet je nu. Er staat niet bij dat er onderscheid wordt gemaakt in azerty- of qwerty-toetsenbord.

Ik weet niet of dat de oorzaak is van jouw probleem.

Hier een video voor Windows 10 met uitgebreide uitleg.
https://www.youtube.com/watch?v=kdL6ZzlspTw

Laatst bewerkt:
Heb je NumLock wel aan staan?

Ik heb geen Windows 10. Startknop > typ in zoekvak Land en taal > Openen. Bij tabblad Locatie staat bij mij Nederland onder tabblad Toetsenborden en talen Standaardinvoertaal dat weet je nu. Er staat niet bij dat er onderscheid wordt gemaakt in azerty- of qwerty-toetsenbord.

Ik weet niet of dat de oorzaak is van jouw probleem.

Hier een video voor Windows 10 met uitgebreide uitleg.
https://www.youtube.com/watch?v=kdL6ZzlspTw

Dit heeft helaas niet gewerkt, maar bedankt voor uw moeite.

Heb je NumLock wel aan staan?

Ja mijn NumLock staat aan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan