snelzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

cees002

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
ik krijg bij het opstarten steeds de boodschap, in snelzoeken is een fout opgetreden.
Wat is dit überhaupt en hoe krijg ik de boodschap weg/

Tja Cees moest ik toch even een paar seconden nadenken wat je nou bedoelde met opstarten en snelzoeken want ik heb die melding nooit en kan hem dus ook niet krijgen want ik gebruikt die service niet die daar volgens mij achter zit.
Heb ooit zoiets wel eens gezien en opgelost maar daar moet zelf even een keuze in maken.

Volgens mij zit de optie Indexing Service er achter.
Waarvoor is die service en wat doet zoiets ?
Die service is er om je pc sneller te werken door hem sneller naar bestanden te laten zoeken en te benaderen.(een woord van Microsoft)
Dat doet die service door een lijst te maken met info van de bestanden op je pc en die via je pc benaderd.

Wat is er volgens mij nu gebeurd ,er zijn door de service bestanden geindexeerd die op een harde schijf hebben gestaan of nog staan maar die niet meer te benaderen zijn.
Bijvoorbeeld een externe schijf via een usb of van een andere pc via een netwerk maar wat het nu precies is weet natuurlijk beter dan ik.
Dus als hij die lijst wil bijwerken kan hij dat niet meer en een service die zijn werk niet doet is er één die een fout maakt.

2 oplossingen
De schijf die door je pc eerst benaderen was die sluit je weer aan op je pc en dan staat hij waarschijnlijk gewoon in map deze computer bij de andere schijven en daar ga je naar toe.
Dan klik je met een rechter muisklik op die schijf en kies je eigenschappen dan zie in de tapblad algemeen helemaal onderaan een vinkje staan bij de optie "Deze schijf indexeren om zoekacties te versnellen".
Die vink je dus uit en wacht of je laat de service opnieuw de zaak indexeren en nu maakt hij dus geen fout meer want hij kan gewoon zijn doen (de betrefende schijf niet indexeren) en daarna kan je schijf gewoon weer afkoppelen.

Zelf gebruik ik die hele Indexing Service en heb hem verwijderd in het config scherm bij software en dan windows onderdelen toevoegen en verwijderen.
Omdat het systeembronnen gebruikt als schijfruimte en tijdens het indexeren processor tijd en ook natuurlijk ook geheugen en begint daarmee als hij daar zin in heeft en je pc begind dan wat sloom te en dat is bij mij natuurlijk altijd op een verkeerd momend.
En wat ik nodig heb en niet op pc aanwezig kan ook geen fouten veroorzaaken.

Maar die keuze voor jou ,als je windows vaak naar bestanden laat zoeken is het voor jou wel een goede service.
Maar voor mij dus niet net zoals de service systeemherstel.

Een langer verhaal geworden dan ik dacht voor zoiets simpels dat moet ik toch beter kunnen.
Maar goed als je er mee geholpen bent ben tevreden.

Groetjes

Bedankt voor je lange uitleg, wwet nu in iedergeval wat het betekend.
Alleen ik heb geen externe schijf. Overigens heb ik nu al een paar dagen deze foutboodschap niet meer gehad. Zal ik het maar zo laten en niet gaan spitten, alles werkt verder normaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan