• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Snijpunt berekenen van 2 grafieken

Status
Niet open voor verdere reacties.

erichemminga

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2011
Beste lezers,

Ik wil graag het snijpunt tussen deze twee lijnen weten.
Echter lukt het mij niet om excel te laten rekenen, volgens deze sitehttp://www.andypope.info/charts/intersection.htm zou het met de optie interselect moete lukken. Helaas geeft excel foutmelding, wat doe ik fout? of heb de verkeerde gegevens geselecteerd?

Is het daarnaast mogelijk dat de grafiek laat zien bij welke x de grafieken elkaar snijden?

Alvast bedankt!

Bijlagen

Ok ja ze snijden elkaar maar een keer in de grafiek, dat komt ook omdat de lijn lineair is.
Bekijk bijlage snijpunt berekenen.xlsx
Maar ik wil dat in de grafiek de waarde laat zien waar de twee lijnen elkaar snijden dus dat deze het getal (x)46569 laat zien. Is dit mogelijk?
Daarnaast krijg ik wanneer ik de formule invoer alleen maar de foutmelding #NAAM?

In het bestand van Andy Pope zit een functie genaamd Intersectcomplex.
Deze functie heeft VBA-code die je in je bestand moet plaatsen.

Dat is namelijk de reden dat je de foutmelding #NAAM? krijgt omdat Excel de functie niet kan vinden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan