• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Snijpunt in een grafiek weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Ik heb een excelblad om het omslagpunt van benzine/diesel/gas te berekenen. Daarbij een grafiek met 3 lijnen.

Aan de getallen in het blad kan ik in één oogopslag zien waar het omslagpunt ligt met een marge van 500km/jaar, maar kan ik ook het exacte snijpunt van 2 lijnen als een getal in een cel weergeven?

Voorbeeld in de bijlage, foutjes voorbehouden...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Een beetje elementaire algebra :
Code:
=abs((e2-d2)/((d3/12)-(e3/e4)))

Laatst bewerkt:
Hmmm, ik krijg een getal dat het aantal km/maand lijkt te zijn. T lijkt dus te werken.

*nederig excuses aanbied voor het enigszins in twijfel trekken van de zorgvuldig opgebouwde expertise en aangeleverde hulp van GiMe* :o

Je kan voor zulke situatie ook "Goal seek" uit het menu Tools gebruiken, zie bijlage.
In het voorbeeld: in cel I2 de formule uit cel D16, in cel J2 de formule uit cel E16, in cel K2 de formule "=I2-J2", in cel L2 een proforma startgetal, bijvoorbeeld 500. Vervolgens "Goal seek" toepassen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan