• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Snijpunt van 2 grafieken berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

andre86

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2006
Goedemiddag,

Wat ik me afvraag is of je via excel het snijpunt van 2 variabele grafieken kunt berekenen. De grafieken noem ik variabel omdat ze veranderen bij het wijzigen van een van de variabalen waar de grafieken op opgebouwd zijn.

Ik zou dus graag willen berekenen met excel bij welke waarde van D, B en C gelijk zijn.

Als iemand een opzetje kan maken, alvast heel hartelijk bedankt! De rest doe ik zelf wel maar ik kom er echt niet uit...

Met vriendelijke groet,
Andre

Bijlagen

• snijpunt.GIF
    snijpunt.GIF
    14,1 KB · Weergaven: 574
Dat zou evt. mogelijk zijn, als je veronderstelt dat je rechte stukken hebt tussen 2 opeenvolgende punten in. Dan kan je een gewogen gemiddelde nemen. Hoe ziet de grafiek eruit?

Afbeelding

Het gif-plaatje bevat de grafieken. Ik kan niet teveel informatie prijsgeven omdat het vertrouwelijke gegevens bevat.

Groeten,
Andre

Bijlagen

• voorbeeld.GIF
    voorbeeld.GIF
    5,6 KB · Weergaven: 1.076
Kijk eens op de site http://www.beloit.edu/~chem/excel/index.html en dan onder "Absorption titration spreadsheet" (derde voorbeeld van onderen).
Als je dit werkboek download dan zie je onder de grafiek de formules (onder VBA dus!) hoe je de intersectie kan berekenen...

Succes!

Etri

- Jouw "VBA-code" zijn gewone Excel functies.
- Het voorbeeld gaat over rechten, de vraag van de TS over niet-lineaire functies.

Wigi

Wigi,

Volgens mij kom ik met jouw voorbeeld een heel eind. Ik vraag me alleen af wat het volgende inhoudt:
=Intersectcomplex(B2;C2;B3;C3;LINEB;WAAR)

Die LINEB, is dat de naam van de groene grafiek?

Groeten,
Andre

Dat zijn de X en Y-waarden van de groene grafiek. In het voorbeeld van Andy Pope: =Sheet1!$F$2:$G$10

Wigi

Ja stom van mij, zo moeilijk is het niet. Iig heel erg bedankt het is gelukt!

Groeten,
Andre

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan