• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Snijpunten in grafiek bereken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geddie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2011
Beste lezers,

Ik ben bezig met het maken van een sheet voor een variantenstudie. Hierbij wil ik een grafiek gebruiken waarmee makkelijk een afweging te maken is tussen varianten (tot of vanaf hoeveel jaar is een bepaalde variant beter? Lagere waarde is beter).
Ik ben nu bezig met een testdocumentje om erachter te komen hoe ik dit kan doen. Nu is me gelukt de grafiek te maken, en met de grafiek is het al stukken inzichtelijker. Toch wil ik ook de precieze snijpunten weten. Ik heb dit geprobeerd met de formule "snijpunt" maar die geeft me een volledig verkeerde waarde. Hoe moet ik dit oplossen?

Verder heb ik het probleem dat de grafiek begint te tellen vanaf 1, terwijl de bedoeling is dat de grafiek begint met tellen vanaf 0.

bijgevoegd mijn testbestandje.

Bekijk bijlage voorbeeld snijpunten lijngrafieken.xlsx

Wie kan mij hierbij helpen?

hoi Geddie

neem het verschil van die krommen

dus:
Code:
=SNIJPUNT(B3:B13;C3:C13-D3:D13)

groet sylvester

Laatst bewerkt:
Om de grafiek in 0 te laten beginnen, heb ik een ander grafiektype gekozen.

Een oplossing voor dit snijpunt probleem heb ik op dit forum gevonden (met vba).
Dit heb ik in je bestand verwerkt en bijgevoegd.
Het is nu wel een .xlsm geworden ipv .xlsx

Bekijk bijlage 127381

Groeten
Koos

Bedankt! Dit werkt in ieder geval.

Alleen heb ik liever dat de cöordinaten van de snijpunten in een paar vaste cellen verschijnen, en liever heb ook niet een hele rij met cellen met "#N/B".

Als dit op deze manier kan hoor ik het graag!

Schakel onderstaande regel in de functie tijdelijk uit ( ' voor de regel plaatsen) en je krijgt nulwaarden ipv #N/B.
Code:
IntersectComplex = CVErr(xlErrNA)    ' Null

Wil je lege cellen schakel diezelfde regel uit en plaats onderstaande eronder.
Code:
If IntersectComplex = 0 Then IntersectComplex = ""

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan