maxuploader
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 sep 2008
Hallo Allemaal,
Sinds een tijdje ben ik met progameren overgegaan van Windows naar Linux.
Ik kwam wat problemen tegen zoals, dat je geen:
kan gebruiken. Dus na wat zoeken heb ik even snel een gesimuleerde Pause(); gemaakt: (All hoewel werkt alleen met ENTER/RETURN)
Als je:
zal het bericht verschijnen: Press the RETURN key to continue .
maar als je:
gebruitk zal er geen bericht komen en zal de terminal wachten tot je op ENTER/RETUR drukt.
Probleem twee, je runt een programa altijd vanuit de terminal (egg, ./Main)
dus je zal altijd: username@computername:~$ zien. Wil je nou dat dit pas weer verschijnt als de gebruiker op ENTER/RETURN heeft gedrukt... Nog een probleem, voor mensen (zoals ik) die veel met kleuren in de tekst werken op deze manier:
Dan zal de username@computername:~$ als de laatst gebruikte kleur, om dit en het vorige probleem op te lossen:
Zo te gebruiken:
WAARSCHUWING: Dit is gebaseerd op Linux (G++/GCC compiler) dus bijvooreeld: system("clear"); moet in windows system("cls"); worden
Ik hoop dat je er wat aan hebt, zoniet ga dan niet zinlose comentaar posten..A.U.B
Maxuploader
Sinds een tijdje ben ik met progameren overgegaan van Windows naar Linux.
Ik kwam wat problemen tegen zoals, dat je geen:
Code:
system("pause"); of system("pause >nul");
kan gebruiken. Dus na wat zoeken heb ik even snel een gesimuleerde Pause(); gemaakt: (All hoewel werkt alleen met ENTER/RETURN)
Code:
void Pause(int orgmsg)
{
if(orgmsg == 0)
{
char *paus;
cout << "\n";
paus = getpass("");
}
else if(orgmsg == 1)
{
char *paus;
cout << "\n";
paus = getpass("Press the RETURN key to continue .");
}
else
{
cout << "Incorrect Pause command!";
}
}
Als je:
Code:
Pause(1);
maar als je:
Code:
Pause(0);
Probleem twee, je runt een programa altijd vanuit de terminal (egg, ./Main)
dus je zal altijd: username@computername:~$ zien. Wil je nou dat dit pas weer verschijnt als de gebruiker op ENTER/RETURN heeft gedrukt... Nog een probleem, voor mensen (zoals ik) die veel met kleuren in de tekst werken op deze manier:
Code:
cout << "\033[01;31mHELLO!";
Code:
void EndProgram(int pause)
{
if(pause == 1) {
cout << "\033[01;37m";
Pause(0);
system("clear");
}
else if(pause == 0) {
cout << "\033[01;37m";
system("clear");
}
}
Zo te gebruiken:
Code:
EndProgram(1); is met pause en EndProgram(0); is zonder pause
WAARSCHUWING: Dit is gebaseerd op Linux (G++/GCC compiler) dus bijvooreeld: system("clear"); moet in windows system("cls"); worden
Ik hoop dat je er wat aan hebt, zoniet ga dan niet zinlose comentaar posten..A.U.B
Maxuploader