snoertjes voor nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheMax

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2007
Ik vroeg me af wat ik nodig heb qua snoeren (extern en intern) om al deze dingen te verbinden:
videokaart
voeding
mobo
Seagate Barracuda (ATA) 500 GB
DVD-rewriter (ATA) Samsung

en waar je ze kan kopen?

dit heb ik al
1 x HDMI-DVI adapter
1 x DVI-VGA-adapter
1 x kabel voor audio (digitaal)
1 x videokabel
1 x IDE-kabel
1 x diskettekabel
2 x Seriële ATA-kabel (SATA)
1 x Seriële ATA netspanningsadapter
1 x SLI-brug

Laatst bewerkt:
Hoi,

Al de electrische aansluitingen zitten aan je voeding en volgens mij heb je al je kabeltjes dan wel maar misschien is het verstandig om even te vermelden waar je nieuwe systeem ui bestaat voeding mobo,videokaart etc.

Modag

M'n PC bestaat uit de volgende dingen
  1. mobo
  2. processor
  3. een videokaart
  4. een harde schijf
  5. dvd-brander/lezer
  6. geheugen
  7. voeding
  8. een koeler

en dit stond nog bij de specs van het mobo

Interfaces
1 x opslag - interface diskettestation - 34-PIN IDC
2 x audio - Ingang - 4-PIN MPC
1 x toetsenbord - algemeen - 6-pens mini-DIN (PS/2 stijl)
1 x muis - algemeen - 6-pens mini-DIN (PS/2 stijl)
1 x netwerk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX/1000Base-T - RJ-45
4 x Hi-Speed USB - 4-PIN USB type A
1 x audio - SPDIF-uitgang - RCA
1 x serieel - RS-232 - 9-pens D-Sub (DB-9)
1 x parallel - IEEE 1284 (EPP/ECP) - 25-pens D-Sub (DB-25)
3 x audio - mini-telefoon 3,5 mm

Hoi,

Welke merk voeding heb je dit voor de electrische aansluitingen.

Modag

Hoi,

Sorry even niet gezien daar zitten electrisch gezien alle aansluitingen aan dus heb je volgens mij alle snoeren.Maar ik zou er toch denk ik wat zwaardere voeding nemen met het oog op eventuele uitbreiding Bv.sli opstelling videokaart.

Modag

Ik heb deze vraag inderdaad al gesteld (over voeding)link en dit is een A-merk

en daarmee kwamen we uit op 450 t/m 500 watt bovendien ga ik maar 1 videokaart nemen en geen 2

Laatst bewerkt:
Je hebt uiteraard nog wel kabels nodig om harddisk(en), dvd/cd spelers/branders op je moederbord aan te sluiten

Ja, maar dit is een SATA mobo met maar een IDE aansluiting dus dan moet ik zo'n converter kopen toch?

Hoi,

Ik gaf dit alleen als tip mee en je gaat voor een nieuw systeem maar waarom kies je dan voor een ata schijf en niet voor een sata schijf of had je die al en anders neem je en sata dvd speler.

Modag

Ja ik heb inderdaad nog die schijf liggen en als ik een dvd-brander/lezer te pakken kan krijgen voor minder dan 20 euro stuur me dan aub de link. Want ik heb als ik dit nieuwe systeem heb gekocht bijna geen geld meer over (ik ben nog jong, ik heb geen baan: dus niet zeuren dat ik moet gaan werken)

Dan inderdaad voor een paar euro zo'n convertertje kopen of....

Wanneer je 1 harde schijf en 1 dvd speler hebt ben je klaar, want aan 1 IDE poort kun je 2 apparaten aansluiten!

Ja, oh chill want dit zijn inderdaad de enige dingen die ik moet aansluiten met IDE

Bedankt "vraag is opgelost"

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik wist niet dat het zo goedkoop kon ik zou liever voor deze oplossing gaan als voor beide op 1 ide aansluiting maar begrijp het geldprobleem.

Modag

Koop alsjeblieft niet bij die 4AllClients, er komen daar nog tig zelf verzonnen kosten bij, maar zo zijn ze daar wel, die zie je pas aan het eind als je je bestelling moet bevestigen. Daarnaast zijn ze verder hopeloos met hun service en er zijn verschillende berichten te vinden op internet over oplichting en zijn de shopreviews van Tweakers.net ook niet goed te noemen.
Mijden die zaak!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan