Snow Leopard schoonmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Braincrackor

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Berichten
66
Hallo mensen,

Ik heb een apple macbook met een snow leopard installatie er op staan.
Er staat alleen erg veel troep op zoals oude achtergebleven files van oude programma's enz.
Is er een programma voor mac die je mac als het ware weer helemaal opruimt?

Ik wilde eigenlijk een schone installatie van snow leopard er op zetten, maar dan raak ik weer zo veel kwijt.
Dus is dit niet echt een optie.

Ik heb google al even geraadpleegd, maar word er niet bepaald wijzer van.
Ik weet namelijk niet zo goed waar ik naar moet zoeken.

Ook kan ik geen bootcamp partitie meer maken omdat er 'bestanden zijn achtergebleven'.
Weet iemand hier ook meer over, want zou namelijk wel weer bootcamp willen gebruiken.

Alvast bedankt!
Gr. Lex
 
Ik zou even alles opnieuw installeren. Dat is beter dan rare programma's te gebruiken. Trouwens, is je Mac trager geworden?
Of is het gewoon een opschoonactie?

Groet, Peter
 
CleanMyMac, die gebruik ik... zie bijlage (trouwens, er staat overal Zero KB found omdat ik geen scan heb gedaan voor de screenshot ;))

Screen shot 2010-07-10 at 11.44.50 AM.jpg

Gr. Robin
 
De cleaning programma's gooien geen oude programma's weg en ook geen programma's waar nog een gedeelte van is achter gebleven.

Je geeft ook aan dat de bootcamp partitie problemen geeft. Ik denk dat er voor jou maar 1 ding op zit en dat is een herinstallatie. Soms is het ook gewoon lekker om even een "verse" computer te hebben. Kost je een paar uurtjes, maar dan heb je ook wat! ;)

Ik gebruik overigens zelf altijd Cocktail om mijn computer op te schonen. Ben hier erg tevreden mee!
 
Als je Mac OS opnieuw wilt installeren op je Mac, lees dit (linkje) topic dan ff door. Daar staat hoe ik het een paar dagen terug gedaan heb.

Gr. Robin
 
Ik zou dit soort programma's niet gebruiken om je Apple "Schoon te maken" Een Apple wordt namelijk niet vies, zoals een windows machine dat wel word. Natuurlijk staan er dan bestanden het en der, maar die vervuilen het systeem niet, je systeem wordt er niet trager van. Het enige wat die bestanden doen, is een klein beetje ruimte innemen.
 
@tumbtack, Ik ben het gedeeltelijk met je eens! Het is in ieder geval niet te vergelijken met een "normale PC", maar je Mac vervuild wel degelijk.

OSX maakt gebruik van heel veel "cache bestanden" welke regelmatig corrupt raken, daarnaast heb je nog te maken rechten die hier en daar wat van "de weg kwijt raken" en dus ook hersteld moeten worden.

Wat deze "opschoon programma's" eigenlijk doen is het onderhoud van je Mac combineren in 1 applicatie wat het voor de gebruiker dus allemaal wat makkelijker maakt..

Doe je helemaal niks aan onderhoud dan zal je Mac hoe dan ook trager worden..
 
@tumbtack, Ik ben het gedeeltelijk met je eens! Het is in ieder geval niet te vergelijken met een "normale PC", maar je Mac vervuild wel degelijk.

OSX maakt gebruik van heel veel "cache bestanden" welke regelmatig corrupt raken, daarnaast heb je nog te maken rechten die hier en daar wat van "de weg kwijt raken" en dus ook hersteld moeten worden.

Wat deze "opschoon programma's" eigenlijk doen is het onderhoud van je Mac combineren in 1 applicatie wat het voor de gebruiker dus allemaal wat makkelijker maakt..

Doe je helemaal niks aan onderhoud dan zal je Mac hoe dan ook trager worden..
Wat die programma's ook nog doen is ongevraagd bestanden die je niet wilt weggooien, wel weggooien. Het herstellen van de rechten van de schijven kun je gemakkelijk zelf door in spotlight (dat vergrootglas rechtsboven) schijfhulpprogramma in te tikken, en die te starten. wijst zich vanzelf.

Het eerste wat je moet doen als je een Apple koopt, is vergeten hoe Windows werkt. Een Apple heeft geen register, en dat hoeft ook niet opgeschoond te worden. Een programmabestand, is eigenlijk een pakket (klik maar eens met je rechtermuisknop op een programmabestand, en dan op toon pakketinhoud) Dan weet je gelijk het verschil tussen een windowsprogramma en een Apple-programma. Ik onderhoud mijn Apple NOOIT, behalve de buitenkant. Het onderhoud doet de Apple zelf, als ie even niets staat te doen. Hij word alleen trager als je harde schijf vol raakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan