SnowLeopard in VMWare, hoe voeg ik mappen toe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JobNij

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Berichten
190
Weet iemand hoe ik ofwel via SnowLeopard (draaiend in VMWare) ofwel via Windows 7 (ultimate) mappen en/of bestanden van mijn windows partitie naar de virtuele schijf kan kopiëren?
Waar slaat VMWARE de virtuële schijven op?

Kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt!

Job
 
Alles wat je in in een virtuele machine doet wordt in de virtuele harde schijf opgeslagen. Om bij deze mappen te komen zul je de mappen moeten delen...
 
Hoe kan ik dat doen, want als ik in snow leopard naar Ga-->Netwerk ga, dan kan de computer 0 onderdelen vinden, terwijl ik toch echt al mijn openbare Windows 7 mappen via het netwerk deel...
 
Je meot er natuurlijk weg voor zorgen dat je in het zelfde netwerk zit.
 
Ik snap natuurlijk best dat ik in hetzelfde netwerk moet zitten...

Maar, kan je me nu even verder helpen met échte info? (srry hoor, maar dit helpt natuurlijk niets...)

Ik zit op mijn Windows 7 op 192.168.2.13 en in de virtuele schijf zit ik op 192.168.2.16. VMWARE verzorgt mijn internetverbinding. Hij komt dus draadloos binnen op mijn computer, waarna VMWARE er een ethernet signaal voor de MAC voor maakt.

Zit ik nu al in hetzelfde netwerk? ik denk het wel...

Doe ik iets verkeerd?

Ik hoor het graag!

Job
 
Volgens mij kan dat niet wat je wil,je draait Snow Leopard in een virtuele omgeving (Dat is een speciale map/container met zijn eigen format waar je zelf de hoeveelheid ruimte voor hebt vrijgegeven (daar zit ook je "virtuele" schijfruimte) en waar je, als ik me goed herinner, niet inkomt). Omdat het MAC-systeem een andere bestands en schijfstructuur heeft dan Windows is het m.i. niet mogelijk mappen van Windows naar het MAC-systeem te verplaatsen/kopiëren,dat gaat niet werken.
Most commonly, VirtualBox will use large image files on a real hard disk and present them to a guest as a virtual hard disk
Heb zelf in het verleden Windows met Virtual Box op een MAC gezet en er een tijdje mee gestoeid,dus enige ervaring hiermee kan me niet ontzegd worden.
Hoe het precies met VMware werkt weet ik ook ff niet maar dat zal niet veel anders zijn.
Correct me if I'm wrong.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Mappen delen via instellingen

Volgens mij kun je dat doen door onder 'Edit virtual machine settings' -> options -> shared folders -> always enabled -> add...
 
Ik heb het opgelost door alle bestanden op mijn externe Harddisk te zetten, en daarna de schijf in vmware te zetten (rechtsonderin klikken op de externe harddisk)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan