Social Media

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomassoft

Verenigingslid
Lid geworden
6 jul 2010
Hoihoi,

Ik heb weer een specefieke vraag.......

Ik ben opzoek naar een social media zoiets als hyves, facebook etc. Het mag simpeler of uitgebreider maar...... Als gebruikers gaan inloggen op het social media moet dat gaan via een AD (Active Directory logon) van Microsoft.
Ik heb namelijk in ons computernetwerk al Microsoft Dynamics en Sharepoint Services draaien en zou daarom ook deze applicatie/webservice willen draaien op de AD het is dan voor gebruikers simpel want ze hebben een login.

Ik ben benieuwd of jullie zoiets kennen of weten hoe ik zoiets simpe kan maken......

Gr, Thommas

Met welk doel wil je dit?

Een manier om intern te communiceren?

Ontern inderdaad! Maar zon 300 mensen gaan ermee werken. Daarom op ad is simpel in beheer en geen nieuwe accounts maken en krijgen voor de gebruikers.

Als je SharePoint hebt draaien zou je eens kunnen kijken naar My Site ('Facebook for the enterprise') - maar het is afhankelijk van welke versie & editie je hebt draaien of je het kan installeren.

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn ervaring is dat maar een handjevol gebruikers er gebruik van zullen maken (ik heb wel eens gelezen dat je blij mag zijn als je 10% haalt).

Bedankt voor de tip!
Zelf maar ik gebruik van Sharepoint Service 2.0 onder dat platform is geen MySite mogelijk. Zelf heb ik daar weinig ervaring mee nog. Ik ga mijn vraag iet meer uitbreiden:
Het moet een social media worden waar de gebruiker de volgende dingen op moeten kunnen:
1. klein profiel maken
2. Blog bijhouden
3. Profiel pagina/tijdlijn/cv
4. Reageren op elkaar

Echter weet ik dat Joomla, Wordpress en Drupal (ben fan van Drupal) dit kunnen........ maar kunnen die ook gelinkt worden aan een AD server?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan