socket 775 koeler kapot gemaakt :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniske

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Beste ik had hier nog pc'tjes staan een zelfbouw met een c2D e4400 erin.
En nog een dell met een e8500 ik wou nu van 2 één goede maken dus die E8500 in die zelfbouw.
Maar die ***** bevestiging van s775 is de koeler fataal geworden tis al paar keer zo gebeurd.
wil morgen nieuwe kopen ik denk de scythe samurai zz 2000 ? goede keus?
Maar heeft iemand een tekening of kan iemand mij ff goed uitleggen heo je hem monteert?
Ik installeer normaal 90% van keren amd koelers dus vandaar.

De instructies krijg je normaal bij de koeler en anders via www.scythe-eu.com
De Mugen 3 van Scythe is een prima keus de Samurai is bij mij niet zo bekend.

Thanks zal wel eens kijken vanmiddag in de winkel.
Maar ligt het nou aan mij of die s775 gewoon lastig er op te klikken, heel nauwkeurig etc.
Bij AM3+ is het klik. klak maar nu wou ik na een lange tijd weer eens zo'n 775 systeempje oplappen maarja koeler nu kapot die pinnetjes.

Ik ben het met u eens Denniske. Ook ik vind de S775-koeler bevestiging de meest waardeloze die ze ooit gemaakt hebben. Meerdere keren heb ik er problemen mee gehad. Ook ik dacht op een bepaald moment dat ik wellicht iets verkeerd deed, maar nee hoor, het is gewoon een S$#@t bevestiging.

het is soms ook dat er bv wel 1tje klikt maar de andere niet.
Ook zat hij een keer niet goed vast toen werd de cpu rond de 110 graden dus zo snel mogelijk de pc afgezet.
Bij nieuwere sockets van intel is die bevestiging het zelfde geloof ik toch? Bij 1155 sowieso.

De push-pin constructie is inderdaad gewoon slecht. Een alternatieve koeling met schroefbevestiging (zoals de Tuniq tower 120 die ik heb) maakt het geheel een stuk steviger en koelt nog beter ook.
AMD heeft de bevestiging sinds jaar en dag stukken beter voor elkaar.

Ik heb gister de koeler gehaald een aftermarked van Scythe.
Heb aan die verkoper uitleg gevraagd en nu lukt het wel al blijf ik het lastig vind ook het losdraaien van die dingen gaat lastig omdat die onder de ventilator zitten bij die aftermarked.
Bij am3 is gewoon klik klak en klaar.
Toch bedankt voor jullie input !

Graag gedaan en inderdaad AMD heeft naar mijn idee het simpelste systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan