Socket 775 Mainboard.. Welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

iignoredit

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2002
Beste lezer,

ik heb nu enige jaren ervaring met Asus,

ik moet toegeven dat zij vroeger enorm goede stabiele moederborden produceerden,

maar de laatste paar jaar is hun kwaliteit erg achteruit gegaan,

in de laatste 2 jaar heb ik toch wel meer dan 4 ASUS plankjes zien sterven,,,

nu heb ik besloten dat ik dan ook geen ASUS meer wil aanschaffen,

is er toevallig iemand die mij kan vertellen welke mainboard-manufacturer de laagste death-rate heeft?

ik zoek een zeer stabiel moederbord waar ik vertrouwen in kan hebben zonder bij mezelf te denken hoelang zou hij het nog volhouden, of... hoe lang zou mijn north bridge fannetje het uithouden na het lezen dat deze erg vaak stuk gaan (op bv mijn A8N-E)

ik ben op zoek naar een plankje met PCI-E, SLI mag, hoeft niet.
wel moet ik DDR2 ondersteuning hebben, en socket 775 (want met AMD ben ik ook klaar)
ik heb minimaal 3 standaard PCI sloten nodig, voor o.a mijn geluidskaart en mijn tv kaart
een aantal USB sloten is ook een vereisten, onboard audio intresseert me niet zoveel, en onboard video wil ik absoluut niet...

is er iemand die mij verder kan helpen met het maken van mijn keuze?? ik heb eens een slechte ervaring met Gigabyte gehad, toch hoor ik overal dat dit een erg goed merk is.. misschien had ik gewoon pech (dode diodes) en een zeer slechte ervaring met Asus (A7N8X Deluxe, dood, na RMA nog steeds dood... lekker is dat!, VERVOLGENS A8N-E, half jaar later dood.. nu richting RMA, als hij terug komt gaat hij mooi de verkoop in. samen met de 3700+ CPU die erbij zit.

ik weet echt niet meer welk merk ik nog kan kopen, ik heb een oogje laten vallen op enkele modellen van DFI, en MSI, met MSI heb ik zeer goede ervaring, ik heb er nog nooit een defect gezien... met DFI heb ik totaal geen ervaring ik heb nog nooit een DFI bordje in mijn handen gehad, andere tips zijn ook welkom!

mvg Charlie

Laatst bewerkt:
ik kan heel wat zegen over dfi al is dit een bugetmerk.
maar de lanparty is dus wel goed.
deze zijn ook wel wat aan de dure kant atans sommige beweren het.
heb maar een keer een slechte gehad omgeruild en sins dan geen last van gehad.
ik heb gehad.
de nforce 2 rock stabiel voor een socket a bordje.
nforce 3 ,nu heb ik de nforce 4 expert.
maar als bij jou de borden toch zo snel stuk gaan zal ik toch de voeding eens bekijken.
want normaal is het dus niet.
is maar een tip ingeval je straks nieuw spul hebt.

als je met msi goede ervaring heb koop je toch zo eentje ;)

Laatst bewerkt:
Misschien dat je van een bepaald merk veel defecte bordjes ziet omdat ze het meest verkocht worden.
Electronica kan levenslang meegaan zonder problemen, of het na 1 maand al begeven.
Dat is de eigenschap van elektronica.
Zelf heb ik dus goede ervaringen met Asus.

Ik vind ASUS nog altijd TOP, nooit problemen mee gehad, maar aangzien jou mobo's wel snel na elkaar de geest geven zou ik ook je voeding is checken (als dat telkens dezelfde is gebleven natuurlijk)

Ik loop al wat jaartjes mee, maar eiegenlijk nog nooit een kapot moederbord gehad, misschien heb ik geluk gehad hoor. In principe gaat alles een keer kapot.
Ten tijden van het overklokken wilde er wel eens een processor sneuvelen, maar met de huidige generatie processors, vind ik overklokken niet meer nodig. Ik kan alles doen wat ik doen wil met een voor mij acceptabele snelheid.

Ik heb goede ervaring met Asus , MSI en Chaintech

Heb een A7N8X deluxe gehad, een a8n SLI, P915. Die a8n was na 8 maanden al kapot, dat vond ik maar slecht. De rest werkt nog.

Ik heb ooit een ECS k7s5a gehad, die heb ik 2 jaar met plezier gebruikt en toen verkocht, topbord. Budgetmerken kunnen ook goed uit de kast komen.

Nu heb ik een DFI Lanparty, maar afwachten hoe deze het doet.

Asus vind ik maar slecht, ook door de slechte support die zij geven. Maar dat vind ik ook bij DFI. Mijn advies, probeer is zo'n budgetbordje.

ECS P965T-A, iP965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 80,82

of

MSI P965 Neo-F, iP965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 87,94

Leuke bordjes icm een c2d.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan