Socket 775 Pennetjes ??(buigen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

BluRay

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
13 dec 2007
Hoi ,
heb Gister een MSI P7N Platinum bestelt i.c.m een Intel E8400 (en geheugen)
ik kreeg vandaag een mailtje met het volgende:
We willen u wel attenderen op het volgende:
Aangezien de pinnetjes van de socket van het moederbord zeer gevoelig zijn, blijkt dat veel klanten de pinnetjes kapot drukken. Dit is het gevolg van het verkeerd monteren van de cpu op het moederbord. Ondanks het feit dat onze klanten veel kennis hebben van pc's, onderdelen en ICT in het algemeen, overkomt het hen ook.
Wij kunnen in dat geval geen garantie geven, want het gaat om gebruikersschade. In dat geval kunt u het moederbord weggooien.
Is dat zo dat het snel Buigt.
En hoe kan ik dit voorkomen
Want ik zou denken dat die mensen gewoon te hard drukken op de processor ??( bij de mensen waar het fout gaat ...)

MVG Quincy

(mail was van Azerty)

Ik werk in een winkel waar mensen ook kapotte pc kunnen brengen.
Ik heb het zelf pas 1 keer meegemaakt.
Dit kwam niet omdat die persoon een nieuwe processor wilde plaatsen maar omdat hij zijn processor eraf had gehaald zonder het pennetje van de socket omhoog te halen.

Het kan dus bijna niet mis gaan.

Je moet alleen op de volgende ding letten.

Zet het pinnetje naast je socket (plaatst waar je processor in moet) omhoog voor je hem plaatst.
Bekijk ook goed of je hem niet een kwartslag heb gedraaid. dit kun je zien aan een hoekje waar een klein driehoekje te zien is. Die staat ook op je processor en die moeten op elkaar komen.

Het zou ook nog kunnen dat je een processor koopt waar geen pinnetjes meer op zitten.

The Master

Ik werk in een winkel waar mensen ook kapotte pc kunnen brengen.
Ik heb het zelf pas 1 keer meegemaakt.
Dit kwam niet omdat die persoon een nieuwe processor wilde plaatsen maar omdat hij zijn processor eraf had gehaald zonder het pennetje van de socket omhoog te halen.

Het kan dus bijna niet mis gaan.

Je moet alleen op de volgende ding letten.

Zet het pinnetje naast je socket (plaatst waar je processor in moet) omhoog voor je hem plaatst.
Bekijk ook goed of je hem niet een kwartslag heb gedraaid. dit kun je zien aan een hoekje waar een klein driehoekje te zien is. Die staat ook op je processor en die moeten op elkaar komen.

Het zou ook nog kunnen dat je een processor koopt waar geen pinnetjes meer op zitten.

The Master

Het laaste wat je zegt is het geval.
en de pinnetjes op het moederbord kunnen kapot gaan....
Azerty zegt dat je dan geen garantie hebt en het moederbord dan weg kan gooien
maar zo snel buigen ze toch niet....:confused:

BluRay merkt terecht op dat je de processor en de socket even goed moet bekijken, het is geen vierkant, want van beiden is een der hoeken schuin. Die 2 verschillende hoeken moet je op elkaar plaatsen.

Maar als je toch een socket en een processor besteld hebt, kun je ook vragen of ze de processor willen plaatsen, doe dit wel schriftelijk, dit i.v.m. de garantie.

BluRay merkt terecht op dat je de processor en de socket even goed moet bekijken, het is geen vierkant, want van beiden is een der hoeken schuin. Die 2 verschillende hoeken moet je op elkaar plaatsen.

Maar als je toch een socket en een processor besteld hebt, kun je ook vragen of ze de processor willen plaatsen, doe dit wel schriftelijk, dit i.v.m. de garantie.

Ja , ik weet wel Hoe een processor eruit ziet en een socket
alleen is dat ding nou zou gevoelig ???
Zo snel kan dat toch niet buigen
ik heb wel eens vaker een processor geplaats alleen geen Socket 775.....

Het enige wat (mechanisch) gevoelig is dat zijn de pennetjes die aan de processor zitten, de socket heeft hier niets mee te maken.

EDIT: Het beste wat je kan doen is wanneer je processor gaat bevestigen, laat de processor zachtjes in de socket 'vallen', zodat je zeker weet dat je geen pennetjes gaat verbuigen, als je zeker bent dat de processor goed zit zet je em vast.

Laatst bewerkt:
volgensmij heeft een 775 socket de pinnetjes in z'n Socket of vergis ik me??

Verbogen pinnetje op de moederbord.

Ik heb ook hetzelfde probleem, de socket 775 processor pinnetje op de moederbord is tijdens het opzetten van de koeler verbogen en de computer start zichzelf continu op. Kan het misschien zijn gebeurt zijn toen de moederbord werd gefabriciceerd of is het zo dat het is gebeurt toen ik het er op zette. Kan het zo makkelijk zijn verbogen? Als het niet de schuld is van de fabriek, is mijn garantie dan nog geldig, want ik heb het nog pas een week en ik heb 3 jaar garantie.
Is er iemand die weet hoe hij/zij het moet rechtzetten, zo ja wie?
Weet iemand wat ik moet doen?
Mijn moederbord is Asus Rampage Formula

volgensmij heeft een 775 socket de pinnetjes in z'n Socket of vergis ik me??

Ja, zitten op het moederbord. Maak je er voor de rest niet druk over, de E8400 (o.a.) heeft ook nog eens twee halfronde uitsparingen recht tegenover elkaar zitten, wel acentrisch zodat je de processor maar op één manier kan plaatsen. Nadat je 'm in de socket hebt gelegd even aandrukken, vergrendeling naar beneden duwen en klaar. De vergrendeling kan wel een beetje zwaar gaan hoor.

Succes!

Groeten,

René

Ik heb ook hetzelfde probleem, de socket 775 processor pinnetje op de moederbord is tijdens het opzetten van de koeler verbogen en de computer start zichzelf continu op. Kan het misschien zijn gebeurt zijn toen de moederbord werd gefabriciceerd of is het zo dat het is gebeurt toen ik het er op zette. Kan het zo makkelijk zijn verbogen? Als het niet de schuld is van de fabriek, is mijn garantie dan nog geldig, want ik heb het nog pas een week en ik heb 3 jaar garantie.

Wat bedoel je precies. Want als je de koeler erop zet is de processor reeds vergrendeld en kan je de pennetjes niet beschadigen

licht eraan of de winkel dit onder garantie neemt....
Maar denk het niet.....

Waarschijnlijk geeft de winkel waar je hem hebt gekocht hier geen garantie op.(je kunt het altijd proberen en zeggen dat dit al was voor je je proseccor aansloot)
Toch vind ik het knap dat je die pinnetjes op je moederbord kan verbuigen.
Normaal gesproken zet je je processor op je moederbord. Je zet hem vast doormiddel van dat pinnetje naast je socket. Nu kan hij niet meer bewegen en kan er niks meer gebeuren.
Als je nu je koeler erop zet kan er dus geen pinnetje worden verbogen.
Dit zal misschien een fout vanuit de fabruik zijn.

ik heb het terug gestuurt naar de winkel en ze zijden dat de moederbord alle testen met succes heeft afgerond. wij hadden netjes de processor op de socket gezet en het vergendeld, tot hier was geen probleem maar als je de cooler aansluit heb ik er beetje hard erop gedrukt kan het daardoor de processor de pinnetjes gaan buigen? omdat de pc elke keer opnieuw ging starten dacht ik dat de processor niet goed kon comuniceren met de pinnetjes, en daarna had ik de processor eruitgehaalt en zag ik dat de pinnetjes gebogen waren en ik dacht dat ik dat had gedaan. Maar de testen waren uitstekend, wat kan de probleem zijn dan?

Dit is trouwens opgelost processor plaatsen was een eitje!!!! pc draait nu
bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan