Socket 775

Status
Niet open voor verdere reacties.

looloo

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2001
Hallo,

Ik heb een vraag:

Past op een moederbord, die socket 775 heeft, elke processor die ook socket 775 heeft?

Ik heb namelijk een pc met een moederbord van Asus, de P5N32-SLI DELUXE met een socket 775 Intel Pentium D 930 processor. FSB 1066 / 800 / 533 Mhz

Ik heb ook een andere pc met ook een moederbord van Asus, de V2-P5G31 met een socket 775 Intel Pentium Core 2 Quad Q8200 processor. FSB 800 - 1333 Mhz

Ik wil deze processoren namelijk van moederbord laten ruilen, kan dit?

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.

Hoi,

Op lijst bij asus over ondersteunende processor wordt de Quad Q8200 niet ondersteund dus wisselen zal dan ook niet gaan

Nee deze "passen" wel alleen worden niet altijd ondersteund.
Zoals je zelf al vermeld zit er verschil in de Front Side Bus.

Je ene bord kan bv alleen cputjes aan tot aan FSB1066 en de andere tot 1333.
De pentium D kan waarschijnlijk wel op het andere mobootje (V2-P5G)

Maar de Q8300 heeft een FSB van 1333, dus wordt niet ondersteund op de andere (p5n => max FSB 1066).
Helaas is het dus niet mogenlijk om ze beide om te wisselen.

Bedankt voor jullie antwoord, ik was er al bang voor dat dit niet zou gaan, en als ik nu de bios van het moederbord update zou het dan misschien wel gaan?

En dan heb je nog het probleem dat veel moedeborden niet met op 45nm-gebakken processors om kunnen gaan.

Nogmaals bedankt voor alle antwoorden.

De bedoeling was dat ik over wil gaan op windows 7 en ik daarom wilde ik de boel een beetje meer pit geven door de cpu over te zetten, maar goed dit gaat dus niet, dus dan maar een beetje geheugen bijprikken.

Mijn videokaarten zijn wel goed genoeg nl 2 x 512MB DDR3 geforce 6800 XTreme SLI

nogmaals bedankt voor de reacties.

gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan