socket error creation??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien kun je hier wat meer vinden. Vertel eens wat meer over je computer en wanneer je de foutmelding krijgt en eventueel wat er nog meer bij de foutmelding stond.

pentium 3 computer met windows 98,
met downlaod accelerator plus (5.3)

ik krijg de foutmelding als ik iets wil downloaden van internet.. wanneer ik in het Download File info op start download druk, krijg ik onderstaande foutmelding:

De foutmelding is:
Titel in bovenste (blauwe balkje)
Download accelerator error

In het grijze vlak:
Socket creation failed
Err#10093 : Error 10093

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt

Dus,
volgens mij wel wat overeenkomsten,
voor zover ik het snap,
-------
This article was previously published under Q127015
SYMPTOMS
The presence of Intergraph's NFS (Network File System) might cause Windows Sockets applications to function incorrectly. Specifically, if the Choose File common dialog box is displayed in a Windows Sockets application, subsequent Windows Sockets API calls might return error 10093, WSAENOTINITIALIZED.
CAUSE
STATUS
This problem has been corrected in an updated version of PC-NFS, version 2.0.8.0. The update is available from Intergraph's FTP server or bulletin board (IBBS): (205) 730-7248. For more information, please call Intergraph technical support at (800) 633-7248.
MORE INFORMATION
Steps to Reproduce Problem
Call WSAStartup(...).
Call any WinSock API function to verify that WSOCK32.DLL is initialized.
Call GetOpenFileName to display the Open File common dialog box.
Call any WinSock API function. If Intergraph's NFS implementation is installed, you may receive error 10093.
--------
en ik moet ze dus bellen, met mijn dramatische engels...... en dan ook nog over computers.....
pffffff......help!!

Victor

klik eens op start > zoeken > alle bestanden en mappen > [TYPE HIER] wsock32.dll

kijk eens of je deze hebt in C:\windows\system

de computer herkent er twee:

één in C:\windows
en één in C:\windows\system

dus... en nu??

Dat is goed daar hoort hij te staan.

Laat de pc eens een scandisk maken.

na de scandisk heb ik iets proberen te downloaden
en het lukt!!
bedankt....maar kun je uitleggen hoe dit werkt om in de toekomst het weer te kunnen oplossen

Ik denk dat de wsock32.dll niet goed of beschadigd was.

Dit probleem komt echter niet vaak voor naar mij weten, mocht het in de toekomst nog een keer gebeuren dan kan je deze stappen herhalen.

maak ook op z'n tijd een defragmentatie.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan