Socket voor communicatie naar Flash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cyroq

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Hallo,

Ik heb eigenlijk helemaal geen ervaring in C++, maar gelukkig wel in andere talen. Al een tijdje ben ik op zoek naar een manier om C++ met Flash te laten communiceren, en als ik het goed heb moet ik gebruik maken van een (XML) Socket. Ik heb inmiddels gevonden hoe ik een Socket open in Flash, echter kan ik geen concrete code vinden voor C++. Er werd namelijk aangeraden gebruik te maken van bestaande sockets. Met wat ik heb gevonden kwam ik niet ver aangezien ik niet goed weet hoe ik deze code aanpas. Ik hoef alleen maar een paar variabelen naar Flash door te sturen.
Mijn vraag is dus, hoe ga ik verder? Misschien heeft iemand een goede link hiervoor, of een tip hoe ik zo'n socket open.

Alvast bedankt!

Thanks. Inmiddels heb ik (met behulp van anderen) een stukje C++ code geschreven. Het volgende stuk zou een socket moeten openen, maar ik krijg Flash niet aan het communiceren hiermee. Dit is de code:
Code:
   WSADATA wsaData;
	SOCKET sock;
	struct sockaddr_in cppprog, flashprog;

/* Initialiseer de WinSock bibliotheek */
	if ( WSAStartup(MAKEWORD(1,1), &wsaData) != 0 )
		handle_error();

/* Stel informatie in over de bron (dit C++ programma) */
	cppprog.sin_family      = AF_INET;
	cppprog.sin_addr.s_addr = inet_addr( "127.0.0.1" );
	cppprog.sin_port        = htons(2001);

/* Stel infromatie in over het doel (het Flash programma) */
	flashprog.sin_family      = AF_INET;
	flashprog.sin_addr.s_addr = inet_addr( "127.0.0.1" );
	flashprog.sin_port        = htons(2000);

/* Maak een socket */
	if ( (sock=socket(AF_INET, SOCK_DGRAM, IPPROTO_UDP)) == INVALID_SOCKET )
		handle_error();

/* Hang de socket aan de goede port e.d. */
	bind(sock, (sockaddr *)&cppprog, sizeof(cppprog));

while(true) {
		int aanslagen = count;
		sendto(sock, (char *) &aanslagen, sizeof(aanslagen), 0, (sockaddr *) &flashprog, sizeof(flashprog) );
	}