Socket

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarthDuval

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Hallo

Mijn kleine broertje heeft onlangs een eigen computertje gekregen die onze tante niet meer wou hebben, een DELL GX280. Ik heb al verschillende keren mijn eigen computers in elkaar gezet, en hij vroeg mij of ik die van hem "sneller" wou maken. Nu dacht ik ergens een nieuwe processor te kopen, maar nu begin ik te twijfelen over de compatibiliteit.

DIT is het moederbord, en volgens de site heeft hij een LGA775 socket. nu wist ik dat de Core2Duo (de E6600 had ik in gedachten) dezelfde socket gebruikt, maar in de lijst van Supported CPUs (Intel Pentium 4, Celeron, Prescott) staat deze niet tussen.

Nu is mijn vraag, aangezien het de juiste socket is, zal de processor ook daadwerkelijk werken? Eerlijk gezegd betwijfel ik het, maar mijn broertje van 10 jaar kan niet echt een moederbord-upgrade betalen op dit moment, dus zijn er misschien andere dualcores die wel ondersteund worden?

Groetjes,

Hoi !

In principe moet je niet proberen 'n Dell te upgraden, omdat ze regelmatig met afwijkende systeemconfiguratie's werken.....

Als het geheugen minder dan 512 mB is kun je inderdaad het geheugen updaten, alleen is het uitkijken omdat @Dell vaak EEC-geheugen monteert.

Als de PC nog 'n servicetag heeft verdient het aanbeveling eerst op de Dell-site te kijken om uit te vinden wat de geheugen-spec's zijn.

Greetz,

Harry.

Ik heb natuurlijk niet gezegd wat er nu in zit, ik denk dat ie in het verleden al eens een keertje geupgrade is. Er zit namelijk 2 GB RAM in (een latje van 1 GB en 2 van 512 volgens CPU-Z). Vervolgens zit er een Pentium 4 @ 3.0 GHz in. Ik vroeg me eigenlijk gewoon af of ik er een Core2Duo processor in kon stoppen, aangezien desocket op het moederbord dezelfde is als die van een Core2Duo.

Tja, als er op de CPU Support list de C2D niet op staat, moet je het dus ook NIET. doen, Gevolgen ervan (Misschien?, brand je MoBo door,) je PC Valt uit, maar je koelers blijven draaien, alle HDD Leds enzovoort zijn ook uit en geen beeld meer, je PC Freezed vaker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan