Software activatie na formattatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

computernerd

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 jul 2001
Ik ben van plan mijn schijf te formateren, en nu heb ik een vraag: is het (na het formatteren van de harddisk) nog mogelijk om producten als word, win xp (legaal!!!) te activeren? Dat kan toch maar eenmalig? Want anders zit ik straks na mijn formattatie zonder win xp en office xp. Heeft er iemand een idee?

Groetjes,
Computernerd.

nou weet niet helemaal wat je bedoeld? als je xp er later na het formatteren, weer opzet,of je dan gewoon office weer kunt installeren? ja natuurlijk waarom niet?

Je moet bij de meeste Microsoft producten het product laten activeren, dit moet je binnen een maand doen anders stopt het met werken. Ik heb met die bepaalde license code windows en office geinstalleerd, als je nu deze cd uitleent aan iemand anders, dan kan deze Word bijv. alleen maar voor 30 dagen werkende houden, omdat dit product al eerder is geactiveerd.

Nu is mijn vraag of ik dit nogmaals kan doen na mijn formattatie.

ik heb ook office xp...heb ik nooit hoeven activeren...en heb ut der nu al een half jaar op...

Ik heb die zooi bijv. op mn laptop geinstlad... en ik kreeg toch echt duidelijk een activatie-request, en daarna de message: "already activated", omdat dit al geactiveerd is op mn "gewone pc", en verder Win Xp dan, dat moet toch ook zeker wel geactiveerd worden???!

http://www.microsoft.com/piracy/basics/activation/mpafaq.asp

If I reformat my hard disk, is reactivation required?
If the hard disk is reformatted and the software is reinstalled, reactivation will be required. The same grace periods for activation apply in this situation. Reactivation on the same PC can be completed as many times as required. The activation can be completed via telephone or Internet.

Bedankt! Is er iemand hier 100% zeker dat de activatie dan ook werkt??? Want het programma is al een keer geactiveerd, en meestal kan dit maar 1 keer...

Geplaatst door computernerd
Bedankt! Is er iemand hier 100% zeker dat de activatie dan ook werkt??? Want het programma is al een keer geactiveerd, en meestal kan dit maar 1 keer...

Zolang je het op dezelfde pc instaleert en je geen ingrijpende hardwareveranderingen aan hebt gebracht moet het lukken volgens mij. Als je het 100% zeker wilt weten kan je altijd MS even bellen.

Let echter op!!!

IK zelf heb problemen gehad met win XP

De computer boer verkocht mij de oem versie ( die eigenlijk dus alleen voor nieuwe pc's is, maar hij zei zelf dat XP veeeeeeel te duur is en de oem versie eigenlijk hetzelfde is alleen geen doosje heeft)

Vervolgens XP geinstalleerd en geactiveerd, werkte als een trein.

Maar na 2 maanden hield mijn harddisk op met werken, dus kocht ik bij de computer boer een nieuwe

Ik had mijn twijfels over de Win XP activatie, de computer boer zei dat dat wel mee zou vallen.

Ik dus aan het installeren gegaan, werkte prima!!

Totdat.......
De windows activatie.....
Hij gaf aan dat hij al geactiveerd was. Tja dit was natuurlijk ook zo....

Ik MS gebeld, wat blijkt: Je krijgt als oem gebruiker GEEN ondersteuning van MS!!!Ook niet bij heractivatie!

IK had volgens de MS medewerker pech en moest het maar regelen met de computerboer of een nieuwe Windows Xp kopen!!

Weer terug naar de computerboer, die deed eerst heel erg moeilijk, maar die belde uiteindelijk met MS.

MS vertelde hem dat als er iets aan een computer wordt vervangen en windows dan niet meer geactiveerd kan worden er eigenlijk een nieuwe gekocht moest worden, maar goed ze zouden hem helpen.

na 2 minuten was windows weer geactiveerd!

Echter ik houd mijn hart vast voor als er weer iets gebeurd...............
stel je voor mijn moederbord gaat kapot en mijn schijf ( allebei tegelijk, heb ik al 2 keer eerder gehad)
Dan begint de hel die MS heet dus weer............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan