software als administratotor downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karlijn

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Hoi, hoi,

Ik kan geen software meer downloaden omdat hij vraagt als administrator in te loggen maar ik ben de enigste gebruiker en weet hiervan geen wachtwoord.
Kan dit zomaar wijzigen? Wie weet raad??

Groetjes,

Karlijn:rolleyes:

Over welk besturingssysteem hebben we het zodat we beter kunnen antwoorden en ik hem in de juiste sectie kan plaatsen.

a. Downloaden? Sinds wanneer moet je daarvoor administrator-rechten hebben? Het is wat anders als je eigenlijk bedoelt dat je software wilt installeren.
[Zou evt. anders kunnen zijn als je niet de Downloads map maar een specifieke map op de C: schijf hebt aangegeven waar de (tijdelijke of uiteindelijke) bestanden moeten komen en dat dat een map is waar je alleen als lid van Administrators toegang hebt.]
b. Als je (nog) administrator-rechten hebt, dan heb je geen wachtwoord nodig. Pas als je account geen administrator-rechten (meer) heeft, dan moet je een (andere) gebruikersnaam + wachtwoord opgeven in dergelijke gevallen.

Ik heb dus het idee dat je account nu geen administrator-rechten meer heeft.
Kun je makkelijk checken:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k whoami
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k net localgroup administrators

Kijk of de gebruikersnaam die vanuit de eerste instructie wordt gemeld voorkomt in de Leden-lijst die de tweede instructie oplevert.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan