software distribution service

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Bij het bekijken van mijn herstel functie zag ik regelmatig en soms meerdere malen op 1 dag "software distribution service 2.0" Ik weet niet wat het doet of gedaan heeft op mijn pc. Ik heb de normale windows update. Het lijkt van HP afkomstig maar ik vertrouw het net. Klopt dat?

Lees alles over SUS, later SDS op deze site. Elke keer als er een Microsoft Update wordt geinstalleerd, wordt dat met SDS vastgelegd als een herstelpunt. Kun je eventueel terug naar "de toestand voor".

Laatst bewerkt:
Ik had dit nooit eerder gezien. Nu is het super regelmatig. bedankt voor jouw antwoord. Ik weet dat het goed zit. Het vreemde overigens was dat ik op een HP site terecht kwam. Dat gaf me "even"te denken.

Misschien heb je veel andere progr. die automatische een update gemaakt hebben.

Dat zou kunnen. Als je in je systeemvak een icoon hebt staan "HP Software Update" kun je daar op kllikken en bij de instellingen kijken. Volgens mij vraagt HP altijd eerst of je de gevonden update wilt installeren. iTunes (en Quicktime) hebben een vergelijkbaar update prog: "Apple Software Update". Ook hier moet je eerst toestemming voor installatie geven. Maar deze twee worden niet opgenomen in het SDS-systeem, dacht ik. Dat is puur een Microsoft "feature" zover ik weet.

NB: die twee updaters staan ook in de Software wijzigen en verwijderenlijst.
(In Winpatrol zie je ook de Opstarters.)

(Klikbaar.)

Laatst bewerkt:
Systeemvak is dat hetzelfde als taakbalk? In ieder geval kan ik niets vinden dat op automatische update lijkt, muv microsoft. Ik heb enkele malen voor de scanner en printer bij HP gezocht. Maar daar kan het toch niet aan liggen?

Systeemvak is dat hetzelfde als taakbalk?
Systeemvak is een deel van de Taakbalk, rechtsonder naast de klok.
Ik ga er ook van uit dat acties van Software Updaters van "derden" niet in Systeemherstel worden vermeld, maar je gaf zelf aan dat je steeds bij HP uitkwam. Vandaar.
Wil je toch nog meer zekerheid, klik dan op Start, Uitvoeren, typ "msconfig" (ik neem aan dat je Winpatrol niet hebt geinstalleerd), klik op OK en klik in het vervolgscherm op "Opstarten". Kijk of je daar Updaters ziet staan, zo niet, laat het verder zo.

Neen, staat er niet in. Nogmaals bedankt voor je inzet.

Sds

Bij het bekijken van mijn herstel functie zag ik regelmatig en soms meerdere malen op 1 dag "software distribution service 2.0" Ik weet niet wat het doet of gedaan heeft op mijn pc. Ik heb de normale windows update. Het lijkt van HP afkomstig maar ik vertrouw het net. Klopt dat?

Voor het eerst zag ik ook op systeemherstel, dat er gisteren een herstelpunt was gemaakt door SDS.Ik wou namelijk het systeem herstellen, aangezien mijn OUTLOOK niet meer werkt!!Bleek die SDS wijzigingen in AVG (virusscanner)te hebben aangebracht.
Ik heb nieuwe emailaccounts moeten aanmaken, aangezien ik mijn oude outlook instellingen niet meer kan/kon vinden.WEL mooi al mijn post pleite.En aangezien je maar 1 datum terug kunt, en niet bijv.een maand, ben ikdus de klos (?)
Volgens mij heeft SDS ook mijn OUTLOOK verwijderd, vindt heel toevallig dat dat systeemherstel zomaar gedaan wordt, en dan opeens een programma niet meer werkt...Ook al mijn contactpersonen pleite! GRRRRR:evil:

Sds

Volgens de Multikabel helpdesk is SDS de updater van Microsoft.Die heb ik gebeld, blijkt mijn XP een bedrijfslicentie, dus helpen ze mij niet , behalve als ik 63 Euro dok.Het bedrijf bestaat al jaren niet meer "Dan mag u de XP licentie ook niet gebruiken. " Daar is toch voor betaald??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan