Software firewall naast Sitecom DC-214

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterh

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
301
Ik heb een Sitecom DC-214 router/firewall. Gebruik daarnaast ook nog Sygate Personal Firewall maar vraag mij af of dit wel echt nodig is.
 
1 Extra kan geen kwaad, je kan beter teveel beveiliging hebben dan te weinig.
 
wel oppassen voor 2 antivirusprogramma's !!! dat is wel te vermijden, installeer alleen 1 goede :)
 
Serverdude zei:
wel oppassen voor 2 antivirusprogramma's !!! dat is wel te vermijden, installeer alleen 1 goede :)

Dat is waar! Daarom vroeg ik mij af of 2 firewalls (hardwarematig en softwarematig) elkaar ook kunnen bijten.
 
peterh zei:
Dat is waar! Daarom vroeg ik mij af of 2 firewalls (hardwarematig en softwarematig) elkaar ook kunnen bijten.
dat kan, maar in jouw situatie staan ze niet samen op de pc !
 
Ook dat is waar maar het zou toch best kunnen dat ze elkaar in de weg zitten. Ik waak er natuurlijk voor dat ik geen tegenstrijdigheden instel in beide firewalls maar ik zou graag verlost zijn van het gebruik van 2 firewalls tegelijkertijd en wil graag weten of mijn DC-214 voldoende bescherming biedt zodat ik Sygate kan weghalen.
 
Een software firewall scant ook het uitgaande verkeer, deze kan je gerust laten staan naast je hardware firewall.

Twee software firewalls kunnen wel conflicten geven.
 
crash zei:
Een software firewall scant ook het uitgaande verkeer, deze kan je gerust laten staan naast je hardware firewall.

Twee software firewalls kunnen wel conflicten geven.

Da's goed om te weten, maar wel jammer want nu zit ik toch vast aan 2 firewalls. Betekent dat nu ook dat ik bij het gebruik van bijv. Limewire de benodigde poorten in beide firewalls open moet zetten?
 
Waarschijnlijk wel ieder geval op je hardware firewall. je hebt kans dat de software firewall dat zelf insteld, als jij aangeeft dat een programma het internet op mag.
 
Ik heb de benodigde poorten in mijn hardware firewall opengezet. Sygate Personal Firewall vraagt inderdaad toestemming voor iedere applicatie die verbinding naar buiten wil maken. Betekend dat nu dat dan meteen alle poorten naar buiten worden opengezet voor betreffende applicatie of stelt Sygate deze vraag voor iedere poort opnieuw? Ik neem aan van niet want ik krijg de vraag steeds maar 1 keer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan