Zoals iedereen (denk ik) wel weet krijg je wanneer je een digitale camera koopt hier ook fotobewerkings software bij. Deze software is een gratis versie voor bij de camera en wanneer je de volledige versie wilt hebben kun je die kopen voor een x aantal euro's.
Nu vraag ik mij af of ik die software op meer dan 1 pc mag installeren (het is maar 1 camera)?
Deze vraag stel ik omdat deze camera gebruikt wordt bij het bedrijf waar ik werk maar er wel meerdere pc's zijn (stuk of 3) die foto's moeten kunnen bewerken. Nu kan er een duur fotobewerkingsprogramma worden gekocht maar het is een echt hollands bedrijf die het liefste alles gratis heeft.
Ik weet dat GIMP een gratis en zeer goed gevuld foto-bewerkingsprogramma is (werk er zelf mee
) maar deze lijkt mij net iets te moeilijk voor een werknemer die weinig verstand heeft van foto-bewerking.
PS de dingen die er met die foto-bewerking wordt gedaan zijn o.a.:
- Contrast en helderheid aanpassen
- Vergroten/verkleinen
- Wegpoetsen (van bijvoorbeeld een vinger
)
- Compressie veranderen
De groeten,
Mark
Nu vraag ik mij af of ik die software op meer dan 1 pc mag installeren (het is maar 1 camera)?
Deze vraag stel ik omdat deze camera gebruikt wordt bij het bedrijf waar ik werk maar er wel meerdere pc's zijn (stuk of 3) die foto's moeten kunnen bewerken. Nu kan er een duur fotobewerkingsprogramma worden gekocht maar het is een echt hollands bedrijf die het liefste alles gratis heeft.
Ik weet dat GIMP een gratis en zeer goed gevuld foto-bewerkingsprogramma is (werk er zelf mee

PS de dingen die er met die foto-bewerking wordt gedaan zijn o.a.:
- Contrast en helderheid aanpassen
- Vergroten/verkleinen
- Wegpoetsen (van bijvoorbeeld een vinger

- Compressie veranderen
De groeten,
Mark