Software gezocht voor schonen harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sundance

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Beste helpers,

Mijn oude laptop wil ik via marktplaats te koop aanbieden (voor de onderdelen).
Nu wil ik twee dingen doen:
Alle programma's behalve het besturingssysteem verwijderen (en niet door de harde schijf te formatteren en het het besturingssysteem weer te installeren. En daarna wil ik de vrije ruimte van de harde schijf overschrijven met nullen en enen.
Welke gratis programma's kan ik daarvoor gebruiken?
De laptop werkt met W2000.

Alvast bedankt. Sundance

je kan wel je hele schijf over laten schrijven met 1en en 0en ,maar niet als je windows erop wilt laten staan,zal me benieuwen of iemand anders zoiets weet.

Gaat inderdaad niet lukken.
Killdisk werkt prima maar dan gaat ook heel je schijf schoon. Je kan hierna wel het OS er weer op zetten als je wil.

Jammer, ik hoopte dat er een programma bestaat dat de vrije ruimte van je harde schijf met nullen en enen vult zodat alle informatie die er stond wordt overschreven.
Dan moet ik misschien toch maar weer het besturingssysteem installeren.
Of kan ik van alleen het besturingssysteem (met alle updates en nieuwe drivers, etc) een discimage maken en die makkelijk terugzetten?

Jammer, ik hoopte dat er een programma bestaat dat de vrije ruimte van je harde schijf met nullen en enen vult zodat alle informatie die er stond wordt overschreven.
Dan moet ik misschien toch maar weer het besturingssysteem installeren.
Of kan ik van alleen het besturingssysteem (met alle updates en nieuwe drivers, etc) een discimage maken en die makkelijk terugzetten?

Hoi,

Hoe had je gedacht dat te doen, zonder eerst alle andere software en data te verwijderen ......
Bovendien nogal vreemd, als je zegt hem te willen verkopen voor onderdelen ......
Kortom zoals je zelf al zegt, het snelst werkt een complete herpartitionering en daarna formatteren en 'een' windowsversie erop .....

Zelfs als ik de laptop verkoop voor onderdelen (er mankeert te veel aan om hem fatsoenlijk als 'werkende' laptop te verkopen), dan maakt het m.i. verschil in de opbrengst als ik kan aantonen dat die het nog wel doet en dat er dus nog bruikbare onderdelen in zitten.

Enfin, formatteren en opnieuw installeren met W2000 lijkt me idd de snelste oplossing.

Bedankt voor jullie meedenken ;-)

Groeten, sundance

YES :thumb::thumb:

Dat scheelt me een hoop gedoe.
Bedankt voor dit bericht!

Groet, sundance

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan