software herkent logitech Z906 speakers niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

longbow91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2011
Hallo,

ik heb deze week een nieuwe computer gekocht (medion 5305D) samen met de Z906 speakerset en een nieuwe geluidskaart namelijk de SB X-fi Titanium. Het leek mij een goed idee om bij deze speakerset een goede geluidskaart te kopen.

Ik heb de drivers van mijn oude geluidskaart bij configuratiescherm -> apparaatbeheer -> besturing voor geluid, video en spelletjes verwijdert. Hierna heb ik de computer uitgezet en opnieuw aangezet en gelijk in het BIOS scherm gegaan om hier mijn oorspronkelijke geluidskaart uit te schakelen want hij zit vast aan het moederbord. Na dit gedaan te hebben heb ik mijn computer opnieuw uitgezet en de nieuwe geluidskaart in het moederbord gedaan. Toen de computer was opgestart herkende hij gelijk de nieuwe geluidskaart en installeerde automatisch de drivers. Hierna heb ik de bijgeleverd software geïnstalleerd op de computer. Daarna de speakers aangesloten op de nieuwe geluidskaart. Nu is het zo dat hij wel geluid uit alle speakers kan afspelen als ik bijvoorbeeld radio luister, maar het klinkt nog helemaal niet goed. De subwoofer is bijvoorbeeld ontzettend overheersend en uit de achterste 2 speakers komt veel te weinig geluid.

In de bijgeleverde software zit ook niet echt equalizer waar ik de bastonen etc. kan aanpassen, ik heb alleen dit:
29b0tht.png

en dan is dit de equalizer erbij, waar ik ook niet echt veel mee kan:

14cthf7.png

en bij luidspreker configuratie kan ik mijn luidsprekers automatisch detecteren en ziet hij wel dat ik een 5.1 speakerset heb. Maar als ik nu op kanaaltest druk wat hij aan het uitvoeren is in het plaatje hieronder kan je zien dat hij wel geluid herkent bij de midden voor box, maar dan hoor ik niets. Alleen linksvoor en rechtsvoor geeft hij geluid uit bij de test.

21azclj.png

Ik hoop dat ik het probleem zo duidelijk heb uitgelegd.

Laatst bewerkt:
http://support.creative.com/downloads/welcome.aspx?nLanguageLocale=1043&nDriverType=3&nPage=1

ik heb hier nog even een keer de laatste drivers gedownload en geïnstalleerd, alleen de stuurprogramma's want de toepassingen zullen toch wel gewoon al goed zijn want de laatste toepassing had een release datum van 6 juli 2010 dus moet wel goed zijn lijkt me aangezien ik hem deze week heb gekocht?

Ik heb inmiddels ontdekt hoe ik de speakers harder en zachter kan zetten ten opzichte van elkaar dus dat is in ieder geval een deel van het probleem dat opgelost is.

maar de software herkent nog steeds maar 2 boxen van de 5.1 en dat zijn de frontspeakers, zie afbeelding hieronder:
2s9ybna.png

verder vraag ik me ook af waarom hij maar de helft van het geluid kan pakken hier, terwijl ik hem op maximaal heb staan:
33uvl80.png

Hallo longbow91,

Bedoel je hier mee meschien de audiokaart ,"Daarna de speakers aangesloten op de nieuwe videokaart."
Omdat je een nieuwe computer heb gekocht ga ik er van uit dat daar windows 7 op staat en daar moet je ook de speakerset die je heb instellen.

opensoundfeaturesinwind.png

configuresurroundsoundd.png

setupsurroundsoundinwin.png

Als je de creative console launcher op de entertainment mode zet dan heb je een beter overzicht op de opties van je geluids kaart.
Je zou CMSS 3D kunnen gebruiken om het geluid naar 5.1 up te mixen.

Hallo longbow91,

Bedoel je hier mee meschien de audiokaart ,"Daarna de speakers aangesloten op de nieuwe videokaart."
Omdat je een nieuwe computer heb gekocht ga ik er van uit dat daar windows 7 op staat en daar moet je ook de speakerset die je heb instellen.

opensoundfeaturesinwind.png

configuresurroundsoundd.png

setupsurroundsoundinwin.png

Als je de creative console launcher op de entertainment mode zet dan heb je een beter overzicht op de opties van je geluids kaart.
Je zou CMSS 3D kunnen gebruiken om het geluid naar 5.1 up te mixen.

ja excuses, ik bedoel natuurlijk de geluidskaart ik heb het aangepast in openingspost. Als ik het geluid uit de verschillende boxen ga testen zoals jij aangeeft geeft hij ook alleen geluid vanuit de 2 voorste boxen, dus hetzelfde probleem:confused:

Ja had ik inderdaad al gedaan, denk dat het eigenlijk verder niet echt meer uitmaakt want zit al een mengpaneel bij. Alleen een goede equalizer zou nog wel van pas komen, met vooraf ingestelde mogelijkheden zoals dat je het op rock,classic,country etc. kan zetten en dat je hem ook gewoon zelf kan maken.

Geen idee wat je nou al gedaan heb ,of het wat uitmaakt en heb het over die mengpaneel en een equalizer dan you ain't seen nothin' yet ,die twee dingen zijn nou net waar je eigenlijk niks aan heb en moet met die speakers en de X-fi Titanium een goed geluid horen te hebben.

Het is me met die screenschots niet helemaal duidelijk of je de speakers nu analoog of digitaal via s/pdif heb aan gesloten.
Met de s/pdif zal er 1 kabel naar de speakers gaan en met die kabel kan er niet zomaar een 5.1 signaal doorheen worden vervoerd.
De truuk daarbij is dat het 5.1 geluid wordt ingepakt (codering) en als een stereo signaal door die kabel gaat zodat daarna de decoder van je Z906 speakerset het weer uitpak en het als 5.1 naar de speakers stuurt.

In de console launcher entertainment mode zie je een icoon met een naam als Dolby Digital en kun je dan aanzetten.

(b.t.w Ik neem aan dat er van de creative softwarepack bij je kaart Dolby Digital Live and DTS Connect Pack is geinstalleerd.)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan