software in programma menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

maretakje

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Berichten
174
Laatst moest windows opnieuw geinstaleerd worden , nu had ik op een andere partitie games en programma's geinstalleerd, nu zie ik deze via start-programma's niet meer terug ik kan ze alleen nog benaderen via verkenner en dan naar die bewuste partitie gaan, ook in software vind ik niets terug, als ik nu zo een programma wil verwijderen en er staat geen unistall bij hoe doe ik dit dan ?
En kan ik deze programma's en games nog terug krijgen in mijn start menu.???
 
Welke windows versie heb je?
Om ze te verwijderen moet je naar de map gaan waar ze in staan en dan kun je gewoon een uninstall doen.
Om ze toe te voegen aan het startmenu ga je naar START > Instellingen > Taakbalk en daar kun je te toevoegen aan je menu.

Of bij Start > Programma's en dan rechtermuis knop en dan verkennen. En daar kun je dan ook mappen aanmaken en dan de snelkoppelingen erin zetten zodat ze aan het startmenu worden toegevoegd. s6 ermee :thumb:

Groetjes,
 
je hebt windows opnieuw geinstalleerd, (dus neem ik aan dat je ook de harde-schijf geformatteerd hebt).

Dan klopt 't inderdaad dat je niks terug kunt vinden in 't start menu of bij software. Dit komt doordat je weer met een schone lei bent begonnen.

Uiteraard kun je de programma's nog wel vinden op je andere partitie, maar je zult erachter komen dat die programma's & spellen waarschijnlijk niet meer werken. (registerverwijzingen zijn verdwenen, aangezien je met een nieuwe lei begint).

!!!Dus dat betekent dat je waarschijnlijk alle programma's & spellen opnieuw moet installeren.


Ok, om nu een programma te verwijderen, :
- ga je op 't desbetreffende mapje staan
- klik je er met je rechtermuisknop
- Kies je in het menuutje voor "verwijderen"
 
Als je de schijf hebt geformatteerd, dan kan je de rest van progr. die op andere disck staan wel vergeten, dus de andere sofware moet weer opnieuw geinstalleerd worden.
 
bedankt, maar dat verwijderen met de rechter muisknop is toch niet de officele nette manier, maar is het omdat windows xp opnieuw geinstalleerd is en er nu geen verwijzingingen meer naar die progr in het register staan.
Ik heb trouwens bij bijv een routeplanner met de rechter muisknop een snel koppeling gemaakt naar het buroblad en dit progr werkt naar behoren.
 
De officiele nette manier is om via je configuratiescherm>software daar de software te verwijderen. Dat zal nu niet meer gaan aangezien je je windows opnieuw hebt geinstalleerd.
 
Inderdaad Maretakje, omdat er geen verwijzingen meer zijn naar het register kun je het programma gewoon via de rechtermuisknop verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan