Software installatie wordt geweigerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

PappaBazzi

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Hallo,

ik wil software installeren, maar wordt hierbij geconfronteerd met de foutmeldingen:
"Error while reading The End of Central Directory" +
"Error - no zip file specified" +
"Image for MAIN form not found" +
Onvoldoende geheugenruimte beschikbaar om deze opdracht uit te voeren"

Wie komt dit bekend voor en waar ligt het probleem?

Thnx,

PappaBazzi

DutchDavid,

het gaat om een verzameldvd met diverse software. Via 'Verkenner' klik je op install, waarna er een frame verschijnt waarin je kunt kiezen welke software je wilt installeren.
Ik kom echter niet verder dan dubbelklik op 'install'. Daarna verschijnt meteen de eerste foutmelding. Bij het wegklikken de tweede, daarna nog een keer de derde en vierde. Uiteindelijk kan ik alleen met rechtsklik beeindigen op de taakbalk uit deze fout komen.

Groet,

Is dit "öude software"?

Ken dit probleem.
CDroms geleverd bij "PC Active" uit 1999 en 2000 werken perfect op een Win98 machine, op een XP werkt de automatische opening meestal niet.

De struktuur van Win98 en XP is anders.
De plaats van dll's en mappen is anders opgezet.

Mogelijk dat ook daar je probleem zit.

Dus naar je Cdrom via de verkenner, het programma kiezen, zal in eigen map zitten, en dan de install gebruiken.
Werkt dit niet, dan heel de map naar je hd kopieëren en dan de install draaien.

:cool:

Peter, dank voor jouw bijdrage.

Een week of vier geleden heb ik op C: geformat, en daarna Xp Pro opnieuw geinstalleerd. Daarna Xp Office. Aansluitend via website MS de upgrades laten installeren. Daarna defrag. Aansluitend heb ik dezelfde DVD met software al eens gebruikt en werkte toen probleemloos. Vervolgens heb ik MS back up bestanden teruggezet (mail etc). Voor zover ik kan nagaan wordt vanaf dat moment de install van de DVD niet meer geaccepteerd. Word geeft bijvoorbeeld vanaf dat mo- ment aan, wanneer ik bestanden wil openen:
"Documenten van %S". Kortom, hoewel toe de standaard MS procedure werd gevolgd, is er toch iets verkeerd gegaan. Maar wat?
Nog even inhakend om mijn initiele bericht: via google heb ik al deze foutcodes nagezocht, maar veel hits zijn niet verge- lijkbaar.

Thnx, groet,
PappaBazzi

Inderdaad weinig info in de googledoos.

Wat ik zou overwegen:

1 - Temp files legen
2 - virusscanner even uitzetten
3 - Ander zip prog gebruiken bv AlZip http://www.altools.net/

Lukt het nu niet, dan zal er toch ergens een dll verwijderd zijn bij het opnieuw installeren/opschonen van je pc.

De vraag is natuurlijk of je je nog voor de geest kunt halen welke akties je allemaal hebt uitgevoerd.

Anders zit er niks anders op om compleet opnieuw te installeren.

:cool:

Hallo,

na intensief speuren en onderzoeken kan ik niet anders concluderen dan dat het probleem aan de DVD ligt. Andere DVD's geven geen problemen. Aan een ieder dank voor het meedenken.
PappaBazzi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan