software installaties automatisch laten toewijzen naar aparte harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
zie de titel.
ik installeer veel van mijn programmas op mijn 2e harde schijf omdat mijn master schijf een ssd is en gewoon te weinig ruimte heeft om zoveel op te slaan.
ik heb de ssd gekocht om alleen windows op te laten draaien.
nu vraag ik mij af. hoe kan ik in windows zo instellen dat het software de installatie automatish toewijst naar bijvoorbeeld mijn D: schijf?
ik heb dit in het verleden gedaan, maar kan nu even niet zo terug vinden hoe ik dit ook alweer deed.

Ik denk dat ik geholpen ben hiermee :D

Dit lijkt bij mij te helpen

U kunt de standaardlocatie aanpassen, zodat u dit niet meer telkens handmatig hoeft te doen. Zorg voor een back-up van het Windows-register en open de Register-editor door te klikken op Start / Uitvoeren en Regedit.exe te typen. Ga naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion. In het rechterdeel van het venster dubbelklikt u op ProgramFilesDir. In het vak Waardegegevens geeft u het volledige pad naar de nieuwe locatie op. Bevestig met een klik op OK en kies Bestand / Afsluiten. De wijziging is van kracht en programma's worden voortaan standaard op de nieuwe locatie geïnstalleerd.

Kort samen gevat:
1. klikken op Start / Uitvoeren
2. Typ Regedit.exe
3. Ga naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion
4. In het rechterdeel van het venster dubbelklikt u op ProgramFilesDir.
Moet wel opletten als je een 64bit systeem hebt die je moet je dus ook aanpassen. Niet alleen de 32bits

Bedankt Kostenzer :thumb:

Ik kijk nog wel even aan hoe lang dit goed gaat, maar het ziet ernaar uit dat dit werkt :)

Laatst bewerkt:
Mooi:thumb:
Bedankt voor het melden van de uiteindelijke oplossing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan