Software installeren onder slechts 1 account.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis72

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Berichten
14
Hallo,

Mijn systeem MSI 865 PE NEO2 P4 3 GHz draait op XP home NL.
Al geruime tijd wil ik meerdere programma's onder verschillende accounts installeren.
Bijvoorbeeld Norton Ghost of Speedfan.
Ik heb 4 accounts waarvan een met beheerdersrechten waar ik zelf gebruik van maak.
Tot dus ver geen problemen , maar als ik bijvoorbeeld een programma alleen onder mijn account wil installeren verloopt dat niet geheel vlekkeloos. Ghost wordt nl altijd in alle accounts opgestart op de achtergrond , je kan er verder niets mee doen maar het staat toch in de taakbalk met een verbodsbordje erin. Speedfan wil alleen maar doorstarten onder mijn account dus om mijn computer niet als een stofzuiger te laten klinken moet men dus altijd eerst onder mijn account inloggen !! MSI heeft ook iets voor de fan instellingen (MSI Corecentre) maar als je daar een 2e account bij aanmaakt krijg ik een SOD.
Verder ook software voor o.a. Gmail en een Maxtor externe netwerkschijf geinstalleerd maar deze worden ook elke keer in de andere accounts met een foutmelding voor installatie opgestart ??? (wat ik eigenlijk alleen in mijn account wil gebruiken).
Ook wil ik in de toekomst software gaan installeren voor maar 1 gebruiker zonder dat dat doorstart in mijn account.
Ik heb uitvoeren als... al met verschillende programma's geprobeerd vanuit mijn eigen account alsmede vanuit de gebruikersaccounts maar ik krijg het niet voor elkaar ?
Wie o wie weet hoe ik dit moet aanpakken ?

Alvast bedankt.
 
In de betreffende acc. Start>>uitvoeren>>msconfig typen en op OK klikken.
Dan onder opstarten ‘het’ bewerken.
 
Bedankt,

Ik kan niet onder een gebruikersaccount naar msconfig , dus account omgezet naar beheerder en kom er nu wel in , ff een progje uitgeschakeld en progje start nu ook niet meer op in mijn eigen (geen een) account en dat is nu net niet de bedoeling....:(
 
Is het ook niet te wijzigen via ‘All Users’ Startmenu>opstarten.
 
C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's\Opstarten

Hierin kun je de sofware zetten die voor alle gebruikers beschikbaar moet zijn. Ga je een paar mappen omhoog, kun je ook per gebruiker instellen wat er bij het opstarten moet gebeuren.

Vinnie82
 
Indien je Pro hebt, heb je ook gpedit, door gpedit.msc in uitvoeren in te trommelen, en daar die restricties te geven in het softwarebeperkingsbeleid.
 
Dat met opstarten werkt niet , bijvoorbeeld met speedfan en ik heb XP home :(
 
Dan wordt het niets, alleen nog via veilige modus de rechten als administrator instellen voor de diverse accounts op de exe files van die progjes, maar die mogen dan zelf geen administrator rechten hebben, in te stellen door eenvoudig delen in de mapopties uit te zetten, en de administrator van een password voorzien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan