Software installeren op externe hard disk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

boekanier

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Ik heb net een dual boot systeem gemaakt met XP en Windows 7 Home Premium.

XP met al zijn software wil ik graag (voorlopig) ongewijzigd laten.
Er hangt een externe hd aan, voornamelijk voor opslag en downloads.

De zelfde software wil ik beschikbaar hebben onder Windows 7 door de programma's
te installeren op een 2e externe h.d. Is dit inderdaad mogelijk, naar ik meen
gelezen te hebben?

Kun je die externe hd ook partitioneren?

Ben zeer nieuwsgierig want ik vind Windows 7 best mooi, maar ik moet wel
met mijn programma's kunnen werken.
Net installeer ik onder Win7 AVG en dat komt dan gewoon op c:\program files
en dit lijkt mij dan zo'n rommeltje worden.
Of ik moet mijn 2 hd's verder partitioneren maar ik heb al 4 partities.
Dus externe drive lokt mij wel.:D

Ik denk als je de /Program Files van XP kopieert naar je Externe Hardeschijf dat die programma's beschikbaar zijn. Ik zou voor de zekerheid ook de DLL register mee kopieeren maar ik weet niet precies waar die zit.

@fazzel,

Wat jij nou zegt is uiteraard niet mogelijk! Edit: dat zeg ik verkeerd, het kan maar waarom zou dat hier nodig zijn?

@boekanier

De zelfde software wil ik beschikbaar hebben onder Windows 7 door de programma's
te installeren op een 2e externe h.d. Is dit inderdaad mogelijk, naar ik meen
gelezen te hebben?

Ja

Kun je die externe hd ook partitioneren?

Ja, met schijfbeheer of partition magic

Maar als jij een dual boot gaat maken en je installeerd software op een andere schijf zal er toch altijd wat op c: terecht komen.

Bij de meeste programma's kan je overigens zelf kiezen waar deze geinstalleerd meoten worden. Kan je aangeven tijdens het installeren.

Laatst bewerkt:
Ik denk als je de /Program Files van XP kopieert naar je Externe Hardeschijf dat die programma's beschikbaar zijn. Ik zou voor de zekerheid ook de DLL register mee kopieeren maar ik weet niet precies waar die zit.

Bedankt voor dit bericht.
Vroeger met Win31 deed ik dit wel maar of dit nu lukt?
Je zult toch ook het register nodig hebben, documents and settings en weet ik niet wat.
Nu ik XP werkende hou, kan ik toch netjes de software installeren.
Dll's zitten volgems nij in Windows\System\32 of elders maar met FreeCommander
(werkt in Win7) kan ik alles opzoeken want de optie alle bestanden zichtbaar
staat altijd aan.

Maar in dit geval heeft dat toch geen nut... En dat had ik in mijn eerste post moeten zeggen. Het kan wel, die map verplaatsen maar het register?

Zoals ik het zie gaat het hier om het maken van een dual boot. en het installeren van programma's op een externe schijf.

Waarom zou je dan program files willen verplaatsen? Immers je installeerd beide windows op een andere partitie en kan je daarna toch de programma's weer instaleren op de plaats die je zelf wil.

Laatst bewerkt:
Maar in dit geval heeft dat toch geen nut... En dat had ik in mijn eerste post moeten zeggen. Het kan wel, die map verplaatsen maar het register?

Zoals ik het zie gaat het hier om het maken van een dual boot. en het installeren van programma's op een externe schijf.

Waarom zou je dan program files willen verplaatsen? Immers je installeerd beide windows op een andere partitie en kan je daarna toch de programma's weer instaleren op de plaats die je zelf wil.

Ook bedankt voor al je waardevolle uittingen, die ik eigenlijk nu pas allemaal zie.:thumb:
Ik krijg de meldingen onder Win7 in Google mail en daar ben ik niet zo in thuis.
Normaal gaan de meldingen van Gmail naar Thunderbird, maar dat staat op XP:D

Overigens de dual boot werkt al. .

Dit is helemaal zoals ik er over denk. :thumb:

Ok, dan zijn we daar uit! En mijn excuses voor het wazige typen. Feestje gehad gister en is nog niet helemaal uitgewerkt geloof ik, hahahahah.

Dus je begrijpt nu hoe je het aan kan pakken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan