software installeren voor sweex lb000020

Status
Niet open voor verdere reacties.

noontje

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2002
Met het gebruik van utorrent van bijv. maar :confused: 2 downloads valt mijn computer steeds uit of de internetverbinding of alles bevriest. Dit is volgens mij te wijten aan die router van sweex.
Er is geen update firmware van de sweex lb000020, maar ergens dankzij jullie forum:
heeft TM Teelen een tip gegeven aan iemand. Ik vond deze tip hier:
Helpmij.nl Forum > Besturingssystemen > Windows 95/98/ME > op zoek naar firmware sweex router

op www.edimax.xom kan ik een update vinden van dezelfde router nl. de edimax Br6104
Deze heb ik gedownload en in C:unzipped gezet.
Maar als ik dit bestandje open zie ik een binbestand en weet niet hoe ik dit moet koppelen aan mijn router. Hoe moet ik dit installeren? :o :o

Als je er echt zeker van bent dat dit bestand geschikt is voor je router kun je via het configuratiescherm van je router ergens kiezen voor Tools en (Firmware) Upgrade. Dan kun je in een verkenner-achtig venster naar je bin-file verwijzen.

dank je voor de snelle reactie erbicom, maar ik kijk op het configuratiescherm en ik kan hem niet vinden. Onder software zie ik die router ook al niet staan.

En als ik het gevonden heb, wil ik het toch proberen, want ik heb intussen systeemherstel gedaan en als het mislukt kan ik alles toch weer terugzetten

Ik heb intussen gevonden waar ik de software moest installeren dan moet je dus je router nummer intikken op internet en dan kom je in het programma van je router en daar kom ik de update installeren, maar helaas kreeg ik de boodschap:

File verification failed

Dus nu ben ik nog niet verder.

Waarschijnlijk is dat bestandje dan toch niet geschikt voor jouw router. Heb je dit probleem altijd al gehad met je router? Misschien helpt het om de router een keer helemaal te resetten.

Dat had ik gedaan, maar dat helpt niet. Verder heb ik geen problemen met welk programma ik ook werkt. Ik heb xp en zonealarm en ook daar utorrent ingezet als veilig.
Het is alleen met Utorrent waarbij dit gebeurt en ik download rond de 100 kb en upload rond de 50 kb, dan kan je er op wachten dat het boel het begeeft.
Firewalls staan allemaal goed.
Misschien moet ik een nieuwe router kopen als ik utorrent wil gebruiken, want ik wil toch utorrent blijven gebruiken, dat is wel een heel goed programmaatje!!
:o :o :o

Vreemde zaak, ik heb een oude Wireless router van Sweex en die heeft nooit problemen met downloaden/uitvallen met een torrent-client. Maakt niet uit hoeveel ik download en met welke snelheden. Ik vrees dat ik je dan niet verder kan helpen.

Mijn router is wel met draad.

Maar in ieder geval bedankt voor je moeite.
Misschien weet iemand anders nog een mogelijkheid??

Groetjes uit Vlissingen

router diggiconnect

Ben ik weer, heb intussen een nieuwe router gekregen van mijn man en dat is een digiconnect WIC328. Volgens mij niet zo een bekende router want ik wil poorten openzetten voor utorrent en dat kan ik dus nergens terugvinden hoe dat moet bij deze router. Ik gebruik hem met draad en heb XP met service pack 2.
Kan iemand mij hiermee misschien helpen.
Ik weet hoe ik in de router kom en dat je bij die nat moet zijn en dan durf ik niet verder.

ps. ik heb bij portforward.com gekeken en daar staat hij dus niet bij, helaas!!:o :o

Ik zou zeggen, probeer het gewoon! Je kunt altijd terug naar de fabrieksinstellingen (staat in het boekje hoe dat moet) Het zal bij de meeste routers op hetzelfde neerkomen, alleen zal het misschien net effe anders heten. Plaats anders wat screenshots van de configuratiepagina's die je kunt aanklikken.

Dank je voor je reactie.
(Ik krijg de vakjes die er onderstaan niet gekopieert en geplakt, dus vertel ik het maar:)
Zo ziet de virtual server van NAT eruit van deze router:

You can configure the Broadband router as a Virtual Server so that remote users accessing services such as the Web or FTP at your local site via Public IP Addresses can be automatically redirected to local servers configured with Private IP Addresses. In other words, depending on the requested service (TCP/UDP) port number, the Broadband router redirects the external service request to the appropriate internal server (located at one of your LAN's Pirvate IP Address

WAN Port Range Server IP Address Server Port Range Protocol Enable

onder wan staan 2 vakjes die je moet invullen
IP adres dat is gewoon invullen, snap ik ook nog.
onder server staan ook 2 vakjes
protocol, dat snap ik wel, dat moet TCP zijn.
en bij enable hoef ik het alleen maar aan te vinken

En ik had op mijn vorige router poort 55936 open staan en dat wil ik hier weer.

Kan je er wat mee, zo??

erbicon, dank je wel, intussen kwam ik gewoon op het idee om het toch gewoon uit te proberen, en net als wat jij zegt, zo moeilijk kan het toch niet zijn.

Ik ben er uit.
ik heb gewoon 4 keer hetzelfde ingevuld bij die wan en die server en het werkt, alles gaat perfect. Ik kan weer vooruit!!:thumb: :thumb: :thumb:

computer bevriest nog steeds

:evil:
Nu heb ik een nieuwe router en alles onder controle dacht ik dat het werkelijke probleem was opgelost. Maar helaas......
Utorrent stond net zo een 30 minuten aan met nog geen 50 kb te downloaden en ongeveer 20 te uploaden, ga effe naar de keuken en kom terug, en weer zat alles vast. Gereset en ik open mailbox en mijn computer start spontaan opnieuw.
Ik heb intussen mijn register schoongemaakt (59) fouten gerepareerd. Alles gedefragmenteerd. en op fouten en herstl gecontroleerd. Dus het probleem lag niet aan mijn router, waar zou het dan nog meer aan kunnen liggen?

Ik wil wel de lijst van Hijack laten zien, maar weet niet hoe ik die hier in beeld krijg

Zou iemand mij kunnen helpen?

computer loopt steeds vast met utorrent

Toch gelukt, hier een overzicht van hijack:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 18:14:05, on 28-2-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16414)

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan