software installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

okeeee

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Berichten
268
Ik heb enkele onderdelen in elkaar laten zetten, en ik moet nog windows en moederboard software installeren. Hoe werkt dit precies?

Wat is de boot-volgorde als ik in het boot-menu ben?
Hoe werkt de installatie van het moederboard? Ik heb wel een cd ervoor gekregen, maar verder zie ik in de gebruikersgids nog bios-diskette installatie, moederboard-software update, wat moet ik precies allemaal installeren en hoe?
 
Laatst bewerkt:
Eerst Windows installeren, daarna de cd-rom van je moederbord erin doen. Normaal moet deze vanzelf opstarten en kun je alle software installeren. Daarna via Windows Update de Windows gaan updaten. Daarna de eventuele losse kaarten(video, geluids, netwerkkaarten) installeren, als deze niet onboard zitten.
 
Laatst bewerkt:
Moet ik in het boot-menu als 1e station c: aangeven of de dvd-drive?

Wat is dit allemaal: bios-diskette installatie, moederboard-software update ?
 
Hallo !

De floppy wordt om gevraagd tijdens je WinXp-install: die zal de SATA-drivers bevatten. Je moet dan F6 intoetsen en de aanwijzingen op het scherm opvolgen.
Moederbordsoftware-update komt als eerste na je WinXP-installatie.
Opstartvolgorde: 1ste CD-ROM drive (of DVD-drive), 2de HDD.

Opstarten: XP-CD in je DVD-drive, op een willekeurige toets drukken na de POST, F6 intoetsen als daarom gevraagd wordt etc. zie boven.

Succes,

Harry.
 
Bij de cd voor het moederboard zie ik deze drivers:
Nvidia Chipset, Make Nvidia Raid driver disk, realtek driver, amd cool n quiet driver, usb 2.0 driver

Welke ervan heb ik echt nodig?
Waar zit de driver voor de netwerkkaart?
 
Hallo !

Je zult eerst een floppy moeten maken met de Make nVidia Raid Driver Disk.
Dat staat toch allemaal in de handleiding van je MOBO ?

De rest gewoon installeren: de Realtek driver zou voor je netwerkkaart kunnen zijn.
De bijgeleverde CD is echt wel kompleet hoor !

Greetz,

Harry.
 
ik heb problemen met het installeren van moederboard

I heb 3 hard disks: sata hd 1, oude hd 2, oude hd 3
In bios configured:

1 sata hd 1st sata-m
2 old hd 1st master
3 old hd 1st slave

Als ik vanaf bios boot, boot ik alleen vanaf cd-rom drive
Daarna win xp op sata hd 1 (clean hd) geinstalleerd. Bios assigned H: naar deze drive.
Daarna was ik in windows.

Daarna de moederboard cd geinstalleerd. Een message : do you want to install ide raid sw? Dat heb ik gedaan, om dat het misschien nodig is.
daarna, wanneer ik de pc start, met nog steeds de moederboard cd erin , krijg ik altijd een menu 1-9 met keuzes voor het maken van verschillende raid disks. Ik heb geen idee wat dit is en ik kan niet uit het menu komen.

wanneer ik een win xp cd in de cd-rom drive doe, ben ik weer bij het win xp install menu.


Als ik de boot device priority zo instel: 1 hard disk 2 cd-rom, krijg ik message: disk boot failure, insert system disk
 
Harry Snor zei:
Hallo !

Je zult eerst een floppy moeten maken met de Make nVidia Raid Driver Disk.
Dat staat toch allemaal in de handleiding van je MOBO ?

De rest gewoon installeren: de Realtek driver zou voor je netwerkkaart kunnen zijn.
De bijgeleverde CD is echt wel kompleet hoor !

Greetz,

Harry.
Maar ik hoef geen raid configuratie, ik wil alleen de Sata 1 hd kunnen gebruiken. Welke driver moet ik dan gebruiken?
 
Je zal waarsschijnlijk wle de floppy met een SATA driver nodig hebben, anders heb je kans dat de Windows setup je SATA schijf niet ziet.
 
Bij de moederboard cd is er een driver: create nvidia RAID driver disk. Bij de uitleg erbij staat dat het voor sata en raid kenmerken is. Moet ik deze driver dan gebruiken? Ik wil alleen geen Raid instelling programmeren.

Ik heb deze harde schijf en andere onderdelen:

AMD Athlon 64 3500+ OEM S939
Asus A8N-E
Kingston ValueRam 2x512Mb 400 PC3200 CL3
XFX GF 7800GT 256MB Extreme 2dvi vivo PCI-E
WD SATA II 160Gb 8Mb 7200rpm
 
Laatst bewerkt:
Als die voor zowel RAID als SATA is, dan moet je daarmee de floppy maken. RAID moet je apart configureren, dus als je dat niet doet heb je ook geen RAID. Daarbij heb je daar meerdere schijven voor nodig.
 
Ik heb ook deze opties om van te kiezen in een dos menu 1-9 als ik pc start:

create sil3114 32 bit nvidia sata/ raid driver disk, and create sil3114 64 bit nvidia sata/ raid driver disk.

Kan ik deze ook gebruiken? Welke is beter om te gebruiken?
 
Hoi !

Als je 'n "normale" WinXP installeert de 32-bits-versie.

Zover ik weet is de 64-bits Windows XP-versie nog niet in het Nederlands uitgebracht !

Succes,

Harry.
 
wordt met 64 bit niet de type van het moederboard bedoeld?
 
Hoi,

Tja, ik heb weliswaar een iets andere versie van je MOBO, maar bij mij werkt de 32-bits-driver prima !

Wat kan je trouwens gebeuren: Als je de verkeerde hebt meldt Windows dat zelf bij de set-up.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan