software naar nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Ik sta op het punt me een nieuwe desktop aan te schaffen waarbij ik dus eindelijk van Windows XP naar Windows 10 zal moeten overschakelen. Mijn vraag is waar ik ergens duidelijke instructies kan vinden om de software naar de nieuwe harde schijf over te zetten. Dat geldt ook voor documenten, foto's (Picasa), Office met Outlook enz. Ik ben zo goed als leek op dat gebied. Ik hoor dat er een soort van usb-kabel zou bestaan waarmee je de oude en de nieuwe computers kan verbinden. Of is er nog een andere methode? Kent iemand een website waar alles duidelijk is uitgelegd? Zodat ik slechts de instructies moet volgen?

Netwerk kan, schijf in een behuizing stoppen kan, schijf gelijk in de nieuwe pc erbij hangen kan, opties genoeg.

Voor het geval dat dit niet duidelijk is, je zult alle software ook opnieuw moeten installeren. Dus je zult de installatie files ook moeten kopiëren.
Zelf gebruik ik outlook niet, maar moet je daar niet alle gegevens voor de zekerheid exporteren zodat je ze later weer kunt importeren.
Als ik met dat laatste fout zit, zullen er zeker experten zijn die mijn advies kunnen bijsturen.
Succes er mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan