software niet kunnen verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter emc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

emc

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Via configuratiescherm en software probeer ik musicmatch en topspin te verwijderen. Dit lukt echter niet. Bij Topspin krijg ik wel het installshieldschermpje, maar daarna gebeurt er niets. Bij MMJB krijg ik een foutmelding (in install.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten). Hoe kan ik deze software alsnog verwijderen?

Alvast bedankt, emc

Misschien is er nog iets actief. Kijk eens met taakbeheer bij je services.

beide programma's zijn afgesloten en niet terug te vinden in taakbeheer/processen.

Alles is te verwijderen maar je moet wel het register in.

Zelf zou ik alles verwijderen in de programma's.
Met een programma als Norton Systemworks krijg ik dan een melding dat sommige linken niet kloppen. Zo ruim ik dan op.
Ook met een programmaatje als Jv16powertools kun je eerst het programma in de hoofd lijst verwijderen en dan via de registercleaner ook voorzichtig de linken/ingangen weghalen.

Je kan dat soort hardnekkige progjes handmatig uit de program files map verwijderen..

Daarna moet je nog even naar regedit, in
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall daar vind je de hele lijst geïnstallerde software van je configuratiescherm/software daar moet je de subsleutels van dat programma verwijderen..

Verder kan je in de sleutels:
HKEY_CURRENT_USER
HKEY_LOCAL_MACCHINE
HKEY_USERS

\Software

zonder problemen subsleutels die verwijzen naar programma's die er niet meer zijn verwijderen..

Maak wel altijd een backup en zorg dat je niet het verkeerde verwijderd..

In ieder geval, bij mij heeft het altijd probleemloos gefunctioneerd op deze wijze.
:thumb:

Ja bij mij werkt dat ook goed maar je moet wel je pc goed kennen en zeker geen beginner zijn.
Als je bovenin op zoeken zet vind je zeker alles maar dan nog is het oppassen.

software niet kunnen verwijderen.

Dank voor het antwoord. Maar dit durf ik toch niet goed te doen ik ben geen proffesional. Het verwijderen uit de program files zal me misschien nog wel lukken maar daarna naar regidit klinkt wel erg ingewikkeld. Hopelijk kan iemand me toch op een wat eenvoudiger manier helpen.

Nou eerlijk gezegd vind ik dat programma van Arretje heel wat griezeliger dan het register ingaan.

Je klikt op start/uitvoeren en typt regedit.
Het meest belangrijke is dat je eerst een backup maakt van het register. Dan kan er niets mis gaan.
Linksbovenin zie bestand. Klik daar op en kies exporteren. Nu zoek je een plek op waar je de kopie van je register opslaat. Doe het op een makkelijk terug te vinden plek en sla op.

Nu klik je op bewerken en typt bij zoeken MusicMatch in.
Vind je niets dan geef je een spatie. Dat kan ik me niet herinneren.
Heb je iets gevonden dan verwijder je. Blijf wel continue bij de leest!!!!!
Vervolgens druk je op F3 om de volgende te zoeken.
Ben je wel even mee bezig met Music Match :)
Als je alles gehad hebt kun je dat andere programma doen. Werkse!

Ook zou je nog het programmaatje Jv16 Powertools kunnen downloaden. Daarin heb je ook een mogelijkheid om programma's te verwijderen en het register op de schonen.
Zodra je met het register te maken hebt is het altijd maar dan ook altijd zaak heel secuur te werken.
Vergeet die backup dus niet!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan