Software niet voor XP toch werken

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Is er een truc om software die niet geschikt is voor XP toch te laten werekn zonder een dual boot situatie?
Ik wil graag film software draaien die alleen maar voor 98 me en NT werkt en niet onder XP.
Krijgen nu alleen maar de melding dat het NT bestand niet geschikt is voor de dos of windows omgeving.
Toch is het wel een prgramma geschikt voor Windows.

Rechtermuisknop op het proggie, eigenschappen, compatibiliteit, jouw OS! ;)

That's it, als het goed is zou het nu moeten werken... :)

Helaas, zo makkelijk komen we er niet vanaf, zelfs dan krijgen we nog steeds de melding dat het bestand of software niet onder dos of windows omgeving kan worden gestart, toch heeft het wel gewerkt.
Heel vreemd.

Is dit niet het bekende SP2 probleempje met de autoexec.nt?

kijk hier even

Nou ik denk wel dat dat de oplossing gaat bieden maar er is geen SP2 geinstalleerd, het is ook niet bij mij en ben daar ook nog niet geweest, ik was al wel inderdaad vaker tegen dit aangelopen maar nog nooit eens in verdiept, ik vraag me dan af waardoor zo'n file ineens mist.
Ik laat het vd week even weten of deze oplossing ook voor mijn situatie geld.
dankjullie wel voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
ik ben zeker dat wat Ellasar zegt het probleem is.

ik heb het zelf ook gehad, heb zelf het autoexec.nt bestand geinstalleerd en naar de map gesleept waar het moest staan , en toen werkte alles weer normaal.

( dit maar even om je te overtuigen dat autoexec.nt het probleem zal zijn )

Nou ik geloof jullie meteen, heb al aardig wat problemen met XP gezien maar deze kon ik nog niet.
Ik ga het vanavond proberen bij die pc.
Jullie lezen het wel.

Nou er kwam iets mij kijken maar heb er weer van geleerd, ik dacht altijd dat de XP versie niet opstarte met batch bestanden zoals vroeger bij de Win98.
Wel dus, je kunt de NT bestanden naar behoeven aanpassen net zoals je de BAT en SYS bestanden kon aanpassen.
Dit moest ik ook doen want bepaalde optie werden niet meegeladen in het standaard bestand op de cd.
Maar goed, alles werkt zal het dan ook niet uitgebreid vertellen.
Of daar moet behoeften aan zijn.

Dankjullie wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan