Software om map te beveiligen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

the master

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Hoi

Ik ben al een tijdje opzoek naar een programma die een wachtwoord op een map zet zodat je hem niet kan openen zonder een wachtwoord in te vullen.
Ik heb al van meerder mensen programma´s gekregen maar al die programma´s verbergen ook gelijk de map en dat wil ik niet.
Ik moet de map dus altijd kunnen blijven zien en als ik erop dubbelklik dat hij dan een wachtwoord vraagt. typ je de goeie wachtwoord in opent hij de map.

Microsoft private folder is een programma wat het dichtst in de buurt komt van wat ik wil.
Het enigst probleem is dat die map altijd op je bureaublad blijft staan en dat ik hem niet kan verplaatsen.

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt

The Master

Re:

Hey the master,

Ik gebruik het programma folder lock.
Hier mee kun je best veel mee aanpassen.
Je kunt het programma hier downloaden. Download!

Grt Gijsbertvs

Mappen en bestanden beveiligen kan inderdaad, met hulp van buiten: externe software die een slot zet op wat jouw toebehoort. Maar het kan ook in Windows XP zelf. Voorwaarde is doorgaans dat je harde schijf is geformatteerd met het bestandssysteem ntfs.

Je kunt bestanden in een map plaatsen en vervolgens die map comprimeren (in principe bedoeld voor bestanden die je niet zo vaak gebruikt). Klik daartoe met de rechtermuisknop op de betreffende map en klik via 'Kopiëren naar' op 'Gecomprimeerde map'. Windows produceert dan een gecomprimeerde kopie van de map, waarvan je de inhoud overigens wel gewoon via de verkenner kunt bekijken. Om deze map te beveiligen met een wachtwoord, selecteer je hem en ga je in het menu via Bestand naar 'Wachtwoord toevoegen'. Leg een wachtwoord vast en druk op OK.

Je kunt in Windows XP ook een map als 'privé' markeren. Op die manier voorkom je dat iedere gebruiker van dezelfde computer in jouw mappen kan neuzen. Alleen door in te loggen met jouw gebruikersaccount, kun je deze mappen dan nog bereiken. Selecteer de map die je wilt afschermen, klik er met de rechtermuisknop op en selecteer Eigenschappen. Vink op het tabblad Delen de optie 'van deze map een persoonlijke map maken' aan. Deze oplossing werkt natuurlijk alleen als aan je gebruikersaccount een wachtwoord verbonden is.

Hang- en sluitwerk van buiten is er in vele soorten en maten. Voorbeelden zijn My Private Files (Acrom Corporation), Folder Lock (New Softwares) en Lock it and Protect Pro (Sane Group).

Externe HD

Hallo
Eigenlijk ben ik ook opzoek naar zoiest maar dan voor mijn externe HD.
Ik heb truecrypt al geprobeerd maar dat vind ik maar niks.
Eigenlijk ben ik opzoek net als bijv. een U3 Stick waarbij je ook een password in moet vullen voor je de map of HD wilt openen.

Bedankt voor het snel andwoorden maar ik zal nog een paar dingen opnoemen die ik ook wil.

Ik wil dus niet dat mijn data geencrypt wordt want ik gebruik het best vaak.
Ook heb ik het programma folder lock al een keer uitgeprobeerd maar ik wil niet elke keer een programma moeten openen om de map weer te kunnen openen.

Eigenlijk moet je een keer een wachtwoord op een map kunnen zetten en dat je dan gewoon in de verkenner op de map klikt en dat er een klein schermpje in beeld komt. daar typ je je wachtwoord in en hij opent hem gewoon in verkenner.

Ik weet niet of de programma´s My Private Files (Acrom Corporation), Folder Lock (New Softwares) en Lock it and Protect Pro (Sane Group) dat doen maar ik ga ze zeker even uitproberen.

Bedankt voor het snel andwoorden maar ik zal nog een paar dingen opnoemen die ik ook wil.

Ik wil dus niet dat mijn data geencrypt wordt want ik gebruik het best vaak.
Ook heb ik het programma folder lock al een keer uitgeprobeerd maar ik wil niet elke keer een programma moeten openen om de map weer te kunnen openen.

Eigenlijk moet je een keer een wachtwoord op een map kunnen zetten en dat je dan gewoon in de verkenner op de map klikt en dat er een klein schermpje in beeld komt. daar typ je je wachtwoord in en hij opent hem gewoon in verkenner.

Ik weet niet of de programma´s My Private Files (Acrom Corporation), Folder Lock (New Softwares) en Lock it and Protect Pro (Sane Group) dat doen maar ik ga ze zeker even uitproberen.

Hier dat is precies wat ik ook wil, ook op mijn computer:shocked:maar is er wel zo'n programmaa ?

Marijn92 ik zal vanavond die 3 programma´s die ik noemde uitproberen en dan laat ik nog wel weten of dat iets is wat wij willen.

Ik heb folder lock bekeken maar bij dat programma moet je elke keer het programma openen om de map weer vrij te geven.

(je moet hier eens kijken precies dezelfde vraag en andwoordt echt grappig)

(je moet hier eens kijken precies dezelfde vraag en andwoordt echt grappig)

Dat antwoord + vraag waaraan jij refereert, is geen toeval. Ik heb in de afgelopen 7 jaren een (eigen) database(je) aangelegd waarin ik ontzettend veel oplossingen bewaar voor mensen die een probleem hebben. Het door jou bedoelde antwoord zal ongetwijfeld van die site / of een andere site komen waarop hetzelfde antwoord is gegeven.

Ik heb het programma gevonden het werkt niet precies zoals ik het wil maar volgens mij is die er niet.
Dit programma wat ik heb gevonden werkt wel heel simpel.
Hier is de link.

Je hoeft bij dit programma alleen maar de map naar het kadertje te slepen en een wachtwoord in te vullen. De bestanden in die map staan zijn dan niet meer leestbaar (beveiligd). Als je het weer terug wilt sleep je die map weer in het kader (je typt je w8woord) en het is weer volledig leesbaar.

Je moet wel een aantal vinkjes uitzetten in de opties van het programma anders onthoud hij het w8woord en dan is het zinloos om te gebruiken.

Dus vinkje uitzetten voor Write log file anders vraagt hij elke keer of je een log file wilt lezen.
En het vinkje aanzetten voor Clear password when done.

Als je dit hebt gedaan werkt het programma best simpel.

Ook heb ik die 2 andere programma´s getest maar het werkt niet goed.
Ik zie mijn vraag als opgelost dus heb ik het als opgelost aangepast.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan