software raid verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellelysium2000

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Hallo,

Ik probeer Suse Linux 9.3 pro te installeren op een harde schijf die vroeger in een raid configuratie liep. Nu niet meer, nu is het de enige schijf in mijn PC. Als ik Suse nu probeer te installeren naast Xp geeft hij echter aan dat er een software raid configuratie is gevonden en dat-ie alle partities moet verwijderen om Suse te kunnen installeren.
Kan iemand mij vertellen hoe ik ervan af kan krijgen zodat ik weer normaal Suse naast Windows kan laten lopen? Hoe kan het dat Suse een software raid configuratie vindt en hoe kan ik die wissen? Misschien het MBR herstellen met fixmbr in de XP herstel-console???? Ik heb geen idee en wordt echt wanhopig want ik wil graag Suse 9.3 op m'n PC hebben.

gr. Jelle

Met partition magic(Niet gratis) moet je de partities verwijderen die je niet nodig hebt, en dan twee nieuwe aan maken voor suse 9.3 een moet ext3 zijn en de andere swap.

Dan zal je gewoon suse 9.3 moeten kunnen installeren.

Maar je kan ook dit proberen, voor dat suse begint met nstalleren kan je instelling wijzigen, dus je kan ook je parties instellingen wijziging en aangeven op welke partitie hij geinstalleerd moet worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan