Software Scanner. Probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rapattack

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
Hallo,

Ik heb zojuist nieuwe software voor mijn scanner geïnstalleerd. Het is te zeggen: Photo Express 6 (Daarvoor had ik 4.0). Maar nu, wanneer ik iets wil scannen (als ik het knoppensysteem op de scanner gebruik) werkt het niet. 'Hij' zegt dat hij geen 'doel' gevonden heeft... Hoe kan ik PE 6 aan de scanner 'koppelen'. Iemand een oplossing?

Bedankt !

Hoe kan ik dat zien, en waar doe ik dat?

In elk geval, bij versie 4.0 werkte alles.

Even kijken in C:\ windows Daar moet je een map zien twain_32 Open deze even, en daar moet je scanner te zien zijn.

Daar staat hij inderdaad.

Onder 'SlimU2'

Wat kan ik verder nog doen om dit probleem op te lossen?

Open even je Photo Express 6, en kijk even of je van daaruit kan scannen

Van daaruit gaat het, dat had ik al eens geprobeerd...

Maar via 'het knopje' nog niet :(

Hmmm... Hij zegt geen "doel" gevonden. Kan je dit even precisieren. Misschien met een screenshot bvb.

Oh Oh, als je op die knop drukt, dan krijg je toch een popupje, dat vraagt, waar moet ik dit naar toe scannen. naar een file, naar een map ?? anders moet je even kijken bij de instellingen van je scanner. en daar een standaard file of printer of iets dergelijks selecteren.

Dat kreeg ik dus niet...

En vreemd genoeg is er volgens mij geen 'instellingen-bestand' van die scanner.

Dat schijnt dus een "Medion" scanner te zijn. Maar als je nu drukt,in dit popupje, op scannen, dan gaat dit scannen. Daarna kan je dit toch opslaan in een file. Op mijn scanner het ik juist hetzelde beeld, en ik heb ook een "Medion scanner" dus ik denk dat je toch iets over het hoofd ziet hoor.

Scannen via 'scannen' op die bladzijde gaat uiteraard...
Maar via de knop nog steeds niet.

Wat moet ik dan nog doen, of ben ik vergeten?

Ok, in je sys tray ( rechts onder) zie je het ikoon van je scanner. Dubbelklik even. daar ga je waarschijnlijk voorkeur instellingen zien. stel deze in voor elke knop. Zie bijlage.

Bijlagen

• ScreenHunter_031.gif
    ScreenHunter_031.gif
    89,5 KB · Weergaven: 30
OK, tot daar ben ik al.

Ik heb het opstart bestand van photo express (nodig om afbeeldingen te openen na het scannen) geactiveerd. Maar nu komt dat venster weer, waar je nog eens op scannen moet klikken...

Welk item zou ik moeten instellen, om METEEN te scannen?

Neen eerst een voorbeeld nemen, dan je kader aanpassen van het te scannen gebied en dan pas scannen aanklikken.

Dit geld natuurlijk enkel als je foto's wil bewerken. Voor tekst, kan je die knop instellen om dadelijk te scannen naar uw printer enz.....

Dat moest ik nogthans vroeger nooit doen...

Tekst, of niet, hij scande dat gewoon.

Hoe doe je dat dan bij tekst?

Kijk je hebt toch 5 knoppen op je scanner. Van links te beginnen.

Kopieren/afdrukken -> daar komt als doel, je printer.
E-mail -> dit zal waarschijnlijk standaard Outlook Express zijn.
Aangepast -> kan je als doel een ander bewerkings programma ingeven.
OCR -> daar geef je als doel, een oCR programma, dat bijgeleverd is bij de scanner
Scannen -> dat is al uitgelegd.

Dus ..... maar lees zeker je handleiding even grondig. Dat is erg handig.

Alles is duidelijk voor mij...

Maar WELK doel moet ik ingeven voor het scannen? Als ik Photo Express ingeef, komt hij weer naar het standaardscherm. (Zie: die screenshot die ik hier geplaatst heb). En als ik de hotkey.exe van de scanner ingeef, zit ik weer op dat scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan